Gisterenmiddag is Vorden 1 er niet in geslaagd om te stunten tegen titelkandidaat WSV in Apeldoorn. Samen met SDOUC doet deze club uit de wijk ‘de Maten’ met 1600 leden, met nog vijf wedstrijden te gaan, volop mee om het kampioenschap in de 2e klasse I en heeft met de 3-0 overwinning op Vorden dan ook geen punten gemorst. Vorden 1 ging met een 1-0 achterstand de rust in en in de 2e helft kwamen daar in de 65e minuut en 75e minuut nog eens de 2-0 en 3-0 bij. In de krankzinnige middenmoot van de 2e klasse I met nog steeds minimale verschillen tussen de plekken 4 en 12, heeft VIOD als nummer 12 ook verloren en dit houdt in dat de ploeg van trainer Wouter Schouten na 21 wedstrijden nog vijf punten voorsprong heeft op de nummer 12 en slechts vier punten achterstand heeft op de nummer vier DVC’26.

De gehele selectie was aanwezig en beschikbaar, alleen Bas Kortstee bleek niet fit genoeg om te starten. Vandaar dat deze zware wedstrijd werd gestart met de opstelling zoals er vorige week in Druten ook werd aangevangen: Robin Verstege, Bart Stokman, Sven Mulder, Niels Rondeel – Rahem Pabai, Kris Koning, Sam Abbink, Daan Horstman – Nick Ziggers, Gijs van der Veen en Frank Hiddink. in het eerste kwartier werd het beeld bevestigd van de verhalen en het beeld dat de laatste tijd werd geschapen rondom WSV, want met twee vliegensvlugge acties van de ‘nummer zeven’ van zowel de linkerkant als de rechterkant werden er twee opgelegde kansen gecreëerd.  Snelheid is sowieso altijd een belangrijk wapen, maar in het amateurvoetbal op dit niveau zie je dan vaak dat het een speler betreft die ideaal in een ‘counter tactiek’ past en met een aanloop tot een geweldige rush in staat is. Deze speler van WSV is echter niet alleen snel in een lange rush, maar ook in staat vanuit stilstand en vanuit een actie aan de bal ook nog eens heel snel te passeren en spelers gewoonweg eruit te sprinten. In de eerste 15 minuten was het eerst Bart Stokman (toch niet de eerste de beste rechtsback van 2I) wie aan de achterlijn gepasseerd werd en tevens liet deze speersnelle spelers ook aan de andere kant van het veld Niels Rondeel in een snelle passeeractie de hielen zien. In beide gevallen lukte het WSV echter niet om vanuit deze acties in het 16-meter doeltreffend af te ronden. Zodoende bleef het na 15 minuten nog steeds 0-0 bleef en Vorden 1 in ieder geval deze openingsfase had overleefd. Heel langzaam aan kregen de in het uittenue acterende vordenaren iets meer grip op de wedstrijd en kwamen zij ook een aantal keren in voorwaartse actie, doordat via inspeelpasses vanuit Kris Koning en Sam Abbink de voorwaartsen in actie werden gebracht. Het was zeker niet zo dat er ook werkelijke kansen werden gecreëerd, maar aangezien de achterhoede er niet meer uitgelopen werd en de kansen van WSV uit bleven en er aan de bal ook af en toe een goede voortgang werd gevonden, voel je als team dat je op dat moment dat de wedstrijd in evenwicht is.

Vandaar dat het extra zuur was dat in de 35e minuut vanuit het niets een verkeerde oplossing gekozen werd in de achterhoede en er daardoor een niet te missen kans van WSV werd gecreëerd. De spits kon alleen op Robin Verstege af en bracht eenvoudig de stand op 1-0 en liet de vordense ploeg verslagen achter. Na een lange hoge pass leek er helemaal niets aan de hand toen Bart Stokman deze situatie meester was en de bal keurig terug plaatste naar Robin Verstege, die inmiddels op de achterlijn zo’n 10 meter naast het doel klaar stond om de bal naar voren te schieten. Op het laatste moment besloot Robin echter de bal in te spelen op Sven Mulder, die met de rug naar hem toe stond en al in voorwaartse beweging was met de gedachte dat de bal naar voren werd gespeeld.  Sven probeerde nog te corrigeren, maar kreeg het niet voor elkaar om de spits tegen te houden en deze kon vanaf 16 meter alleen op de richting het doel sprintende Robin Verstege af. Nog even had heel Vorden de hoop dat de spits zou stuiten op de zich voor de bal vallende Robin, maar het leder werd keurig onder hem door in het doel geplaatst : 1-0.  In de laatste 10 minuten kwam er geen verandering in de stand en zag je een licht  aangeslagen ploeg die de teleurstelling van deze 1-0 mee de kleedkamer in nam.

Na de rust kwam er direct in de eerste minuut een grote kans voor Vorden, toen Nick Ziggers schuin alleen voor het doel kon uithalen, maar zijn inzet trof geen doel. Eerlijk gezegd was dit de laatste doelpoging van Vorden in deze wedstrijd, want tijdens de overige drie kwartier kwamen de geel-zwarten (of oranje roden) niet meer tot een actie in het zestienmeter gebied. WSV daarentegen drong steeds meer aan en kwam met een prima uitgespeelde aanval in de 65e minuut op een 2-0 voorsprong. Nog geen tien minuten later kon Robin Verstege nog wel een hand achter een schot vanaf 16 meter krijgen, maar deze doelpoging was te hard om het te keren en daardoor verdween de bal alsnog tegen de touwen: 3-0. Koen, Musa, Werner en Bas (Abbink) vielen direct na de 2-0 in er moet gezegd worden dat Vorden in het laatste kwartier nog weer een aantal keren tot een aanvalsopzet kon komen. De stand van 2-0 en even later zelfs 3-0 zorgde er echter voor dat het vertrouwen in een kentering van de wedstrijd niet meer aanwezig was. WSV was gewoonweg een maatje te groot deze wedstrijd en ondanks enkele fases waarin er in ieder geval evenwicht was in de wedstrijd, was voor 75% van deze wedstrijd WSV de zeer terechte winnaar van deze pot.

Vorden 1 speelt komende donderdagavond om 19.30 uur de thuiswedstrijd tegen DCS en zondagmiddag 15 mei staat de thuiswedstrijd tegen Concordia Wehl op het programma.