Terwijl na de puike wedstrijd vorige week tegen koploper MASV, velen verwacht hadden dat vandaag in de thuiswedstrijd tegen Concordia Wehl de punten in Vorden terecht zouden komen, kwamen zij bedrogen uit want Concordia won verdiend en met duidelijke cijfers: 3-1.Reeds in de 6e minuut was het al raak voor Concordia toen Niels Meijer de 0-1 aantekende en in de 2e helft werd deze score in de 69e en 73e minuut uitgebouwd naar 0-3. In de 79e minuut maakte Daan Horstman met een penalty nog een doelpunt voor de geel-zwarten, maar de zwakke thuisbeurt van Vorden kreeg verder geen dragelijke score meer.

Trainer Manfred Graven moest ten opzichte van vorige week één puzzelstukje oplossen, want Bas Abbink was geblesseerd geraakt en moest dus vervangen worden. Manfred koos er voor om middenvelder Luuk Smit op de stopperplaats te zetten en hij speelde samen met Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Kortstee en Sven Mulder in de achterhoede. Op het middenveld werd Sam Abbink een linie terug gehaald naar aanleiding van vorige week en speelde samen met Koen Oosterhuis en  Roy Böhmer op het middenveld. Voorin was Gijs van der Veen (de vervanger voor Bas Abbink) weer beschikbaar en speelde samen met Ate Barendsen en Daan Horstman in de frontlinie. Direct in het begin van de wedstrijd was het al duidelijk dat Vorden 1 toch ff moest wennen aan de nieuwe samenstelling achterin en dat kwam bijvoorbeeld aan het licht bij een opbouwkeuze van Robin Verstege, wie Luuk Smit inspeelde in een risicovolle situatie tussen drie spelers van Concordia in. Ook met de lopende spelers had de achterhoede, maar ook het middenveld van Vorden 1, erg veel moeite en in de 6e minuut leidde dit tot de 0-1. De middenvelder van Concordia Wehl ging diep en werd opgepakt door de rugdekking gevende Bas Kortstee. Op de achterlijn kwam de speler van Concordia toch nog tot een lage voorzet en aangezien Bas Kortstee dus was weg getrokken naar de zijkant, was het in het zestien meter gebied complete chaos bij Vorden. Geen straffe dekking, niet meelopen met de aansluitende middenvelders en zo kon spits Meijer eenvoudig binnen tikken vanaf een meter of zeven.

Het bleef op deze wijze nog ruim een kwartier onrustig aan vordense zijde en kreeg Concordia nog twee goede mogelijkheden om op 0-2 te komen, maar vanaf de 20e minuut kwam de wedstrijd iets meer in evenwicht. Dit ging niet gepaard met echt goed voetbal, alleen was het wel zo dat Vorden tenminste een aantal keren vrij kwam op het middenveld waarna een goede voortzetting richting voorhoede volgde. Zo werd met een goede diepe bal Ate Barendsen in de 35e minuut alleen voor de keeper gezet, alleen mislukte zijn stiftbal van 20 meter te eenvoudig. In de 42e minuut kwam ineens Gijs van der Veen met zijn linkerbeen in kansrijke positie aan de linkerkant van het 16-metergebied. Gijs koos ervoor om toch nog een keer naar binnen te kappen, verspeelde zodoende echter wel de bal en in plaats van een doelkans werd het een gele kaart en een vrije trap tegen, omdat Gijs na zijn balverlies met een ‘schwalbe’ de situatie nog wilde redden.

Er volgde een hectische pauze, want ten eerste was het doelman Verstege wie ff zijn emoties liet gaan en verbaal behoorlijk te keer ging, ten tweede ergerde Koen Oosterhuis zich zichtbaar aan het moment van af fluiten van de scheidsrechter en was Gijs van der Veen nog steeds niet uit gepraat met de scheidsrechter over het waarom van zijn gele kaart. Het was tekenend voor deze middag bij Vorden 1, waar de frustratie en ongenoegen van het eigen presteren prefereerde boven de normale inzet en wedstrijdhouding. In de tweede helft was dit alles ook terug te zien in het spel, want Vorden 1 speelde deze middag te ver onder de maat. Natuurlijk waren er zeker wel de gewonnen duels (Bart Stokman, Bas Kortstee, Luuk Smit, Sven Mulder en Roy Böhmer), werd er via de zijkanten (vooral rechts) zeker wel een aantal keren op een goede manier iemand vrij gezet en waren er zeker ook wel enkele kansjes (Gijs van der Veen die na een voorzet van Koen Oosterhuis uit gleed met zijn standbeen en ongelukkig te val kwam tijdens het afronden), maar al met al was het veel te onrustig, werden er verkeerde keuzes gemaakt in balbezit en was het ‘geloof in eigen kunnen’ veel te weinig aanwezig.

Concordia speelde hierdoor een gewonnen wedstrijd en hield zodoende ogenschijnlijk op een eenvoudige wijze de voorsprong in handen. Het werd zelfs nog 0-2 en 0-3 en daardoor was de wedstrijd beslist, want heeft Vorden in het (recente) verleden nog wel eens een achterstand omgezet in een voorsprong, vanmiddag zat dit er geen moment in. Daarvoor moet je namelijk als team erin geloven, ‘iets afdwingen’ (hoe vaag deze voetbalterm ook is….) en de intentie hebben om die anschlusstreffer te willen scoren. Dit was absoluut niet aanwezig en zelfs na de 3-1 via een penalty van Daan Horstman, kwam er dus maar geen ‘vordens kwartiertje’ op gang en leed het team haar vierde nederlaag na 11 wedstrijden en zakte het naar de 10e plaats in de ranglijst.