Toen gisterenmiddag om 14.00 uur de wedstrijd VVG-Vorden begon, waren alle uitslagen bij de vordense seniorenelftallen inmiddels bekend. Zowel het 2e (uitstekende 5-1 winst op middenmoter Heeten 2 in de res. 2e klas) als het 3e,4e,5e en 7e elftal wonnen allen hun wedstrijd en ook de beide damesteams  wisten de drie punten in een uitwedstrijd (VR1 en VR2 wonnen beide van respectievelijk Keyenburgse Boys en Heino) te behalen. Wat was het mooi geweest wanneer ook ons vlaggenschip de volle drie punten had weten te behalen op deze Super-Sunday, maar ondanks dat het 1e elftal met een volledig fitte selectie (Niek Spiegelenberg en Luuk Smit deden zelfs met het 2e mee voor de benodigde speelminuten) naar Gaanderen afreisde moest de ploeg van trainer Klaas Vermeulen een zure nederlaag incasseren . Heel lang leek Vorden 1 een verdienstelijke 1-1 uit het vuur te spelen, maar in de allerlaatste minuut van de blessuretijd ging het echter toch nog mis en werd er uit een cornerbal alsnog gescoord door VVG’25. Voor Vorden 1 was deze nederlaag extra zuur, aangezien twee directe concurrenten om de degradatieplaatsen 9 t/m 13 wel de volle 3 punten wisten te behalen. Door 2 punten uit de laatste 5 wedstrijden vindt Vorden 1 zich nu terug op de 11e plaats en speelt het zondag 18 februari de belangrijke inhaal (en uit)wedstrijd tegen nummer 12 DIO uit Druten.

Trainer Klaas Vermeulen en zijn assistenten René Nijenhuis en Stefan Jansen, hadden een flinke puzzel te maken en voor de goede orde, puur uit luxe. Want van de 18-koppige selectie is alleen 2e keeper Tomas Oonk nog geblesseerd. De 16 veldspelers waren dus allemaal fit en speelgerechtigd en zodoende werd uiteindelijk voor de volgende basisopstelling gekozen : Robin Verstege – Bart Stokman (a), Dion Besselink, Bram Garritsen, Niels Rondeel – Sven Mulder, Sam Abbink, Koen Oosterhuis – Sander Visschers, Gijs van der Veen, Kris Koning. Deze middag begonnen Bas Kortstee, Bas Abbink, Jurre Heij, Nick Ziggers,  Cas Verbeek en reserve-keeper Quinten Eigenraam (beide JO19-1) op de bank. De beide fitte spelers Niek Spiegelenberg en Luuk Smit speelden s’morgens met het 2e elftal mee, om zodoende de benodigde speelminuten op te doen en de 19-jarige Niek Spiegelenberg deed dat zeer verdienstelijk door 3x te scoren tegen Heeten 2.

In de eerste helft, die in zijn geheel in het voordeel van VVG’25 uit viel, kwam de thuisclub in de 15e minuut op voorsprong door de 26-jarige topscorer Alexander Megens, wie alweer zijn 11e doelpunt scoorde dit seizoen en zijn totaal hiermee op 42 bracht.  In deze eerste helft moest Sander Visschers geblesseerd het veld verlaten en hij werd vervangen door Nick Ziggers. Deze laatst genoemde voorhoedespeler kreeg in de laatste minuut voor rust een penalty en Koen Oosterhuis benutte dit buitenkansje voor Vorden en zorgde voor een 1-1 ruststand.

In de tweede helft was het spelaandeel voor Vorden en zodoende ontstond er in zijn geheel gezien evenwichtige wedstrijd, waarbij de 1-1 stand dus een goede afspiegeling was van het vertoonde spel aan beide kanten. Het ging echter in de allerlaatste minuut alsnog mis voor de geel-zwarten, toen uit een cornerbal wederom Alexander Megens de winnende treffer voor de blauw-witten fabriceerde. VVG’25 won zodoende alsnog deze gelijkwaardige wedstrijd en is door het verlies van DVC’26 nu volop in de race voor het kampioenschap.

Vorden 1 kon jammer genoeg geen vervolg geven aan de goede resultaten in 2024 tot nu toe en kon na de toernooiwinst in de Algarve, de oefenwinst tegen FC Bergh en Basteom en het gelijke spel vorige week tegen Trekvogels dit keer niet een resultaat mee nemen vanuit Gaanderen. Door de winst van DCS en Beuningse Boys zijn de geel-zwarten gezakt naar de 11e plaats. Komende donderdagavond speelt Vorden 1 een oefenwedstrijd in Winterswijk tegen 3e klasser FC Trias, omdat er zondag 11 februari een vrije speelronde is (Carnaval). Op zondag 18 februari speelt Vorden uit in Druten de belangrijke inhaalwedstrijd tegen DIO.