Vorden 1 heeft gisterenmiddag ver in de blessuretijd alsnog de 3-3 gelijkmaker moeten incasseren en bezorgde zichzelf hierdoor het eerste gelijke spel van dit seizoen. Het was uiteindelijk een uitslag die in principe recht deed aan het wedstrijdbeeld, waarin het open spel en de vele kansen kenmerkend waren voor deze middag. Toch zal vooral Vorden het gelijke spel meer als een nederlaag ervaren, aangezien zij de 2-3 voorsprong hadden in blessuretijd en in de laatste 10 minuten ook nog enkele goede kansen hadden op de 2-4. Al met al een wedstrijd waarin de geel-zwarten weer verder mee kunnen en waarbij het vooral positief is dat er zeker 7 goede kansen zijn gecreëerd en dus drie doelpunten zijn gescoord. Vorden 1 heeft nu na 6 wedstrijden namelijk al 12 doelpunten gescoord en dat is na 10, 6, 11 en 8 doelpunten in de eerste 6 wedstrijden  (laatste seizoen Michel Feukkink, twee seizoenen Manfred Graven en vorig jaar Wouter Schouten) dus de beste serie in de laatste vijf jaar.

Naast het feit dat drie doelpunten een goede score is, viel het ook op dat deze drie doelpunten gemaakt zijn door drie middenvelders (Sam, Kris en Koen) en dat de middenvelders het sowieso goed doen met hun scores dit seizoen.  Van de 12 doelpunten zijn er namelijk dit seizoen 7 gemaakt door spelers uit deze linie en vijf door één van de drie spitsen. Gisterenmiddag stonden de drie jongelingen Werner Rondeel (20), Jurre Heij (19) en Sander Visschers op de drie voorste posities in het veld en moesten zowel Gijs van der Veen (26) als Nick ZIggers (20) op de bank beginnen. De totale opstelling was als volgt : Robin Verstege, Bas Abbink, Bas Kortstee, Sven Mulder – Luuk Smit, Koen Oosterhuis, Kris Koning, Sam Abbink – Sander Visschers, Jurre Heij, Werner Rondeel. Naast Gijs en Nick stonden ook 2e elftalspeler Bram Garritsen reserve en de beide spelers uit de JO19-1 Jacco Kettelerij en Tom Bouwmeester. Vorden 1 kreeg als eerste de kans om de score te openen want in de 20e minuut kregen de geel-zwarten een penalty mee, maar deze werd jammerlijk gemist door Sam Abbink (paal). Niet veel later opende thuisclub Eilermark de score, maar direct daarna maakte Sam op werkelijk schitterende wijze zijn eerder gemaakte fout goed, door een voorzet ineens op de slof te nemen en met zijn linkerbeen de 1-1 aan te tekenen. Na de rust bleef de wedstrijd ‘op en neer’ gaan en kwamen er van beide kanten steeds goede kansen. De voorhoede van Eilermark was op twee plaatsen bloedsnel en stichten daardoor veel gevaar. Het was dan ook één van deze beide spelers die in de 68e minuut die de 2-1 inleidde, maar direct daarna bracht Kris Koning Vorden 1 weer op gelijke hoogte. De  meegereisde uitsupporters maakten in de 82e minuut zelfs een licht sprongetje, want door de 2-3 van Koen Oosterhuis kwam de ploeg van trainer Wouter Schouten zelfs op voorsprong. In de slotfase kreeg Vorden in de uitvallen een paar goede kansen op de 2-4 met o.a. een bekeken schot bovenop de lat van Koen, een mogelijkheid van de deze middag sterk spelende Werner Rondeel en een goede mogelijkheid voor Gijs van der Veen, maar deze werd ten onrechte afgevlagd voor buitenspel. Eilermark bleef echter in deze fase ook steeds op zoek naar de gelijkmaker en zoals eerder vermeld lukte het uiteindelijk de blauw-witten om in de 98e minuut alsnog de 3-3 aan te tekenen.

Het werd direct na het laatste fluitsignaal nog ff onrustig op het veld, waarbij Kris Koning de rode kaart ontving van de  scheidsrechter wegens verbale uitingen richting de grensrechter wie niet door de beugel konden. Toen beide ploegen met een punt alsnog de kleedkamers opzochten, liep het bij de ingang van de kleedkamers, waar ook zo’, 15 á 20 supporters van Eilermark zich hadden verzameld, een kleine minuut volledig uit de hand. Onder de douche werd uiteindelijk de late gelijkmaker en de nare ervaring op het einde van de wedstrijd van zich af gespoeld en met een punt en drie doelpunten gingen de spelers en begeleiding van Vorden 1 weer huiswaarts.