De KNVB heeft naast de competitie-indeling voor alle senioren- en jeugdteams ook de bekerindeling voor het 1e elftal bekend gemaakt. In eerste instantie heeft de KNVB alleen de poules voor de 1e en 2e klassers gepubliceerd, waarbij de Hoofdklassers in de 2e ronde pas in stromen. De indeling van de bekerpoules voor de 3e, 4e en 5e klassers worden op een later tijdstip bekend gemaakt. Ook de bekerindeling voor de overige senioren- en jeugdelftallen volgt later in augustus. Vorden 1 komt uit tegen De Zweef 1, 1e klasse zondag uit Nijverdal, NEO, 2e klasser zondag uit Borne en Enter Vooruit, 2e klasser zaterdag uit Enter. De wedstrijden worden gespeeld op zondag 1, 8 en 15 september 2019, waarbij de eerste wedstrijd van Vorden zal worden verzet i.v.m. jubileumweekend.

De Zweef uit Nijverdal was vorig jaar ook ingedeeld in de poulefase bij Vorden en de geel-zwarten verloren destijds met een nipte 1-2 van de zondag 1e klasser uit Salland. De Zweef behoort al jaren tot de top-amateurclubs uit het Oosten en heeft de laatste 20 jaar 9x in de 1e klas en 11x in de 2e klas gespeeld en in de jaren ’80 van de vorige eeuw zelfs ook nog 6 jaren in de Hoofdklasse. Afgelopen seizoen speelde De Zweef in de 1e klas en heeft zich na een 13e plaats via de nacompetitie (winst op WAVV) weten te handhaven.

NEO (Nomen est Omen – de naam heeft een voorteken) uit Borne is een zondag 2e klasser met 1400 leden. Één van Twente haar grootste verenigingen streefde al sinds de degradatie in 2000 uit de 2e klasse naar een plek in 2J, maar kwam niet verder dan de 4e en 3e klas. Twee seizoenen geleden verloor het in de nacompetitie nipt van Concordia Wehl, maar afgelopen seizoen was het dan toch raak. Via een beslissingswedstrijd tegen Overwetering werd de zo gewenste plek in de 2e klas weer veroverd en kan de 100-jarige ‘traditionsverein’ weer de degens kruisen tegen andere Twentse clubs in deze klasse zoals Achilles’12, ATC’65, BWO, Bon. Boys, Eilermark, VOGIDO en SDC’12.

Enter Vooruit is een roemrijke zaterdagclub die haar naam en faam vooral heeft behaald in de jaren ’80 van de vorige eeuw. Enter Vooruit, een vereniging met ongeveer 800 leden, stoomde destijds op vanuit de 3e klas naar de 1e klas zaterdag en verbleef toen een aantal jaren op het hoogste niveau (Hoofdklasse zaterdag bestaat sinds 1996). De naam Folkert Velten blijft altijd aan deze club ‘hangen’ want de veel scorende spits ging destijds op 24 jarige leeftijd in 1988, nadat hij bij Enter Vooruit al vele doelpunten en promoties had mee gemaakt, naar het Betaalde Voetbal en ging bij Heracles gewoon door met scoren. Hij maakte uiteindelijk 221 (!) doelpunten uit 337 wedstrijden. Enter Vooruit miste na het vertrek van Velten de aansluiting met de nieuw gevormde Hoofdklasse en verblijft sindsdien steeds in de 2e klasse, waarbij het in 2015 en 2018 is gepromoveerd naar de 1e klas, maar van daaruit direct weer degradeerde naar de 2e klas.