Gisterenavond stond eigenlijk de wedstrijd DVC’26 tegen Vorden op het programma in de herkansingsronde van de Achterhoek Cup. Beide ploegen hadden de eerste ronde verloren, Vorden na shoot-outs tegen HSC’23 (2-2 gelijk spel) en DVC’26 verloor met 2-0 van Grol. Gisterenmiddag melde DVC’26 zich echter af voor de wedstrijd in Didam en even later bleek dat de rood-zwarten zich zelfs hadden terug getrokken. Daardoor speelt Vorden 1 nu in de 2e ronde uit tegen VIOD in Doetinchem op dinsdag 1 maart. In deze 2e ronde zijn gisterenavond de eerste vier wedstrijden gespeeld in de A-groep (2e klas en hoger) en hier hebben Varsseveld, Grol, SDOUC en Sportclub Silvolde zich geplaatst voor de 1/8e finale door respectievelijk Longa, DZC, HSC’21 en Be Quick Zutphen (terug getrokken) te verslaan. De winnaar van VIOD-Vorden plaatst zich dus als 5e ploeg in de 1/8e finale. De overige 11 ploegen komen voort uit de winnaars van de wedstrijden in de tussenronde van de B-groep (3e klas en lager) en de ‘Onder 23’ elftallen. Voor deze tussenronde worden 7 ploegen vrij geloot en spelen vier ploegen tegen elkaar voor de laatste vier plekken in de 1/8e finale (in totaal 5 A-groep, 7 vrij geloot en 4 winnaars tussenronde B-groep/O23). Ga naar de website van de Achterhoek Cup voor de laatste ontwikkelingen.

Naast het 1e elftal, dat dus volgende week dinsdag 1 maart in actie komt tegen VIOD speelt ook het JO15-1 team van v.v. Vorden nog in de Achterhoek Cup. Zij komen woensdag 9 maart in actie in de kwart finale thuis tegen ZZC’20 JO15-1. De overige drie wedstrijden in deze kwartfinale zijn SDOUC eo JO15-1-AZSV JO15-1, Sp. Lochem JO15-1-UNO’21 JO15-1 en FC Bergh JO15-1 tetgen de winnaar van FC Zutphen-DZC’68 JO15-1.