In het eerste bekerweekend, waar bij v.v. Vorden de Zeskamp op zaterdag centraal stond, hebben de teams van v.v. Vorden zich op verschillende manieren gepresenteerd. Bij de senioren vielen de beide verliespartijen van de selectieteams op tegen Voorwaarts Twello (1-5)  en PAX 2  (4-0)  en bij de jeugd was het opvallend dat de JO19-1 en JO15-1 in de hoofdklasse direct twee opvallende winstpartijen tegen respectievelijk FC Zutphen JO19-1 en SDOUC JO15-1 wisten te behalen. Zondag 4 september kwamen ook de beide damesteams in actie en VR1 wist keurig te winnen van Basteom VR1 en VR2 moesten het afleggen tegen Erix VR1.

Bij de jeugd is er dit seizoen sprake van drie competities, namelijk de eerste bekercompetitie in een poule van zes, daarna een competitieronde eveneens in een poule van zes en na de winterstop een halve competitie van 10 of 11 tegenstanders. Afgelopen zaterdag werden voor en rondom de Zeskamp de eerste wedstrijden gespeeld in de bekerpoule en er waren zowel winst- als verliespartijen te bespeuren, maar ook een aantal fraaie gelijke spelen. Bij Vorden JO19-1 viel het op dat in de Hoofdklasse een keurige 2-3 overwinning werd behaald tegen FC Zutphen JO19-1 en zodoende de ploeg van Bram Oplaat direct een visitekaartje heeft afgegeven in deze klasse. Ook Vorden JO15-1 behaalde een opvallende zege, want de afgelopen seizoen in de divisie opererende SDOUC (en omstreken) JO15-1, dat eind juni ook nog medefinalist was in de Achterhoek Cup, werd dit maal verslagen met maar liefst 7-2 na een 1-2 achterstand vijf minuten na rust. Ook de Vorden JO17-2 verdiend een compliment, want een 4-4 gelijk spel behalen tegen de JO17-1 van HC’03 is een prima prestatie.

Zondag kwamen de senioren in actie met prima gelijke spelen van het 3e en het 7e en overwinningen van het 5e en VR1. De dames van VR2 moesten een nederlaag accepteren tegen Erix VR1, net als de beide selectieteams. Vorden 2 had door de week nog uitstekend gespeeld tegen Witkampers 2 en met 4-0 gewonnen, maar deze zondag was het tegen PAX 2 net andersom : 4-0 verlies in Hengelo Gld. Ook het 1e elftal moest een nederlaag slikken en wel een pittige ook, want tegen 1e klasser Voorwaarts kwamen de geel-zwarten er vooral de 2e helft niet aan te pas: 1-5.

Vorden 1 begon met Robin Verstege in het doel, Sven Mulder, Bas Abbink en Bart Stokman achterop, Niels Rondeel, Koen Oosterhuis, Sam Abbink en Luuk Smit op het midden en met Gijs van der Veen, Sander Visschers en Kris Koning voorop. Werner Rondeel, Jurre Heij, Nick Zitters en Tomas Oonk stonden in de 1e helft reserve en de eerste drie spelers vielen in de 2e helft alle drie in. In de 1e helft was de tegenstand ook direct al pittig en liet Voorwaarts Twello vooral aan de bal al een aantal keren zien dat het afgelopen seizoen niet voor niets in het linker rijtje is geëindigd in de 1e klas. Vorden 1 speelde echter de eerste drie kwartier prima mee en had in de uitvallen eigenlijk de beste kansen om te scoren. ‘We deden het zeker niet onaardig de 1e helft en met schoten uit de 2e lijn van Sam en via aanvallen over de rechterkant en een paar dooie momenten waren wij ook dreigend en creëerden kansen. Uit een corner scoorde we toen ook via Koen Oosterhuis de 1-0, maar jammer genoeg kon Voorwaarts nog voor de rust twee maal terug slaan al was de 2e goal er echt één uit het boekje en moet je eigenlijk klappen voor de uitvoering, aldus trainer Wouter Schouten. ‘In de tweede helft kregen wij het weel heel erg moeilijk en was Voorwaarts de gehele drie kwartier de bovenliggende partij. Wij moesten heel hard werken en steeds maar weer ‘er achteraan lopen’ en konden ook nog eens niet voorkomen dat de 1e klasser uit Twello nog een aantal doelpunten scoorden. Het lukte ons niet om de bal voorin vast te houden en ook na de momenten dat wij een keer in balbezit kwamen, waren wij deze telkens te snel kwijt en bleef Voorwaarts ook maar constant druk zetten en er kort op zitten. Wil je tegen zo’n ploeg als Vorden een kansje maken, dan moeten je beste spelers echt top zijn en als elftal in een flow komen door een voorsprong te pakken. Dat was vandaag niet het geval en kunnen we in ieder geval wel verder borduren n.a.v. de eerste helft en de komende 2 weken ons nog voorbereiden op de competitiestart tegen SDC op 25 september’, gaf Wouter aan nadat hij maandagavond in een kort gesprek de wedstrijd had geanalyseerd.

In het seizoen 2018-2019 was Voorwaarts Twello als tegenstander in de 2e klasse I ook al te gast bij en tegen Vorden. Net als nu in de bekerwedstrijd, werd er toen ook verloren met ruime cijfers.