Precies 14 dagen geleden leek de zon volop te schijnen voor het 1e elftal van onze club, want 10 minuten voor tijd stond het met 1-2 voor tegen MASV en de koploper uit Arnhem speelde ook nog eens met 10 man. Het had op dat moment 13 punten uit 9 wedstrijden en met een overwinning in de wijk Malburgen zou het al dichtbij de doelstelling komen halverwege het seizoen. Gisterenmiddag, twee weken later dus, heerst er echter een lichte mineurstemming want in 10 minuten tijd werd er verloren van MASV, vorige week een verliesbeurt tegen Concordia behaald en gisteren was SDOUC met 1-0 en 10 man ook de winnende partij ten opzichte van de geel-zwarten.

In de openingsfase van de wedstrijd tegen SDOUC was Daan Horstman met een schot op de paal nog dichtbij de openingstreffer en toen in de 15e minuut SDOUC verder moest met 10 man, leek het allemaal de goede kant op te vallen. Het tegendeel was echter waar, want in de 52e minuut werd het zelfs 1-0 voor de thuisclub en kwam Vorden in het restant van de wedstrijd maar niet tot minimaal de gelijkmaker en moest het alweer de vijfde nederlaag in 12 wedstrijden slikken.

Vorden 1 heeft nu winterstop en nog 1 wedstrijd te gaan in de 1e helft van de competitie (WAVV op 26 januari). Het staat met 13 uit 12 op een gedeelde 10e plaats samen met VIOD en heeft  DVC, Quick en Varsseveld nog onder zich staan. Zondag 2 februari staat de eerste thuiswedstrijd weer op het programma, wanneer DIO in Vorden komt voor de eerste wedstrijd en de terugronde.