Vorden 1 heeft haar positie als nummer 6 in de 2e klasse I weten te behouden, zonder zelf in actie te komen, maar zag de ploegen om haar heen wel belangrijke punten pakken. De uitwedstrijd tegen DCS in Zevenaar werd afgelopen zaterdag afgelast wegens corona en is door de KNVB nu op donderdag 10 maart gepland, terwijl de overige middenmoters WSV, Varsseveld en Spero verrassend wisten te winnen in deze speelronde. Doordat beide koplopers verloren is de gehele ranglijst weer in elkaar geschoven en doen er bovenin weer ineens vier ploegen mee om de koppositie, daar waar het de laatste weken leek alsof UNION en SDOUC onaantastbaar waren.

UNION verloor van WSV en SDOUC legde het af in en tegen Varsseveld en daardoor is de ploeg uit Apeldoorn de grote winnaar geworden van deze 11e speelronde. De Omni-sportvereniging WSV staat nu namelijk na een matige start in de competitie, waaronder een 4-1 nederlaag tegen Vorden, nog maar 3 punten achter op de koplopers SDOUC en UNION (beide 24 punten) en voeren tevens de 2e periode aan met 9 uit 3.  Onderin wist VIOD verassend te winnen van Eendracht’30 en zodoende zakt de ploeg uit Limburg terug naar plek 4 met 20 punten.

Vorden 1 speelt komende zondag thuis tegen VIOD, nadat het morgen, dinsdag 1 maart , ook al tegen deze ploeg aantreed in de 2e ronde van de Achterhoek Cup. Daarna speelt het vlaggenschip van v.v. Vorden op donderdag 10 maart dus de inhaalwedstrijd tegen DCS en deze wedstrijd staat op 20.00 uur in Zevenaar gepland. Op zondag 6 maart speelt het wederom thuis tegen Quick 1888 uit Nijmegen. Over precies 14 dagen weten wij dus, na 3 wedstrijden te hebben gespeeld, of de ploeg van trainer Wouter Schouten halverwege de competitie nog steeds die keurige plek in het linker-rijtje heeft te pakken of ……