Alles en iedereen was er klaar voor en vele vordenaren gingen gisterenmiddag met veel vertrouwen en verwachtingen de voetbalmiddag in. In de laatste vier wedstrijden werden er 10 punten behaald, de gehele 18-koppige selectie was wedstrijdfit,  het betrof ook nog eens een thuiswedstrijd en de tegenstander Beuningse Boys was een directe concurrent om plaats 8, dus kon er een zogenaamde ‘dubbelslag’ gemaakt worden. Op het zonnige Europlanit Buitensportpark waar het gezellig druk was, ging men er om 14.30 uur dan ook eens goed voor zitten, maar heel ‘geel en zwart’ kwam bedrogen uit. De wedstrijd kwam geen moment op gang en anderhalf uur later konden zowel de spelers, de staf als de supporters maar één conclusie trekken: Het was ver onder de maat geweest deze middag en vooral aan de bal had Vorden 1 deze middag zichzelf een hele slechte dienst bewezen. Geen enkele fatsoenlijke aanval leverde geen enkel schot op doel op ….. Wanneer het dan een zondagmiddag aan de bal allemaal net niet wil lukken, dan kun je altijd nog gaan voor een gelijkspel, maar ook dat was vanmiddag niet het geval. Want door een vroeg doelpunt van Beuningse Boys werd deze belangrijke wedstrijd met 0-1 verloren. Alle concurrenten wonnen ook nog eens (Schalkhaar, DCS en Trekvogels) en met een vrije zondag voor de boeg, staan de geel-zwarten er, ondanks de goede serie van 10 uit 4, er na deze verliespartij weer ineens een stuk slechter voor.

Vorden 1 moest alleen Bart Stokman missen wegens een schorsing (1 wedstrijd), maar had vanmiddag voor de rest de beschikking over een geheel fitte 18-koppige selectie. Klaas Vermeulen moest dus keuzes maken en kwam met de volgende basisopstelling op de proppen : Robin Verstege (a) – Sven Mulder, Bas Abbink, Bram Garritsen, Dion Besselink – Kris Koning, Bas Kortstee, Sam Abbink – Sander Visschers, Nick Ziggers, Koen Oosterhuis.  Gijs van der Veen, Niels Rondeel, Niek Spiegelenberg, Luuk Smit, Jurre Heij en Jacco Kettelerij (JO19-1) stonden reserve, samen met reservekeeper Quinten Eijgenraam.

De wedstrijd kreeg direct vanaf het begin niet de energie en drive, die de vorige wedstrijden bij v.v. Vorden wel aanwezig was geweest. Vaak wordt dan de conclusie getrokken dat er geen inzet en beleving werd getoond en dat de wil om te winnen ontbrak, maar dat was gisterenmiddag onzin, want de wil en de inzet was zeker wel aanwezig. Alleen is het wel zo dat wanneer je door inzet en duels te winnen in balbezit komt, het daarna wel bepalend voor het wedstrijdbeeld is wat er dan mee gedaan wordt. Gisterenmiddag was het zo’n middag dat 8 van de 10 balcontacten mislukten, het einddoel niet bereikt werd, verkeerd werd aangenomen en er op deze wijze dus sprake was van een wedstrijd die maar niet op gang kwam. Hoogst ongelukkig was daarbij ook nog eens dat de tegenstander in de 7e minuut al op een 0-1 voorsprong was gekomen, waarbij de verdediging van Vorden niet alert  genoeg reageerde op een aanvalsopzet van de gasten.

Vorden werd door deze stand en het automatisch en logischerwijs inzakken van Beuningse Boys, gedwongen om het spel te maken en daar slaagde werkelijk geen van de 11 spelers voldoende in. Zoals gezegd was het spel aan de bal heel erg matig en kwam er dus geen enkele keer een fatsoenlijke aanvalsopzet van de grond.

In de tweede helft kwamen Gijs en Niek in het veld  voor de falende Koen Oosterhuis en ongelukkig spelende Nick Ziggers. Maar jammer genoeg veranderde hiermee het spelbeeld niet echt. Natuurlijk was er meer sprake van een aanspeelpunt in de persoon van Gijs, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ook daarin de geel-zwarten niet echt goed in slaagden. En wanneer Gijs slecht wordt aangespeeld en ondanks verwoede pogingen en heel hard werken er toch nog iets van probeert te maken, is er desondanks wederom veelal sprake van balverlies en kon er voorin dus geen aanval opgezet worden. Beuningse Boys kreeg vanzelf de bal weer in bezit en kon weer beginnen met het spel te vertragen of op het juiste moment de bal in de diepte te spelen. Want op deze wijze was Beuningen nog twee keer erg gevaarlijk maar de eerste keer kneep Sven Mulder op tijd en goed naar binnen en kon de dreigende spits nog net op tijd geblokt worden en de tweede keer moest Bram Garritsen in de achtervolging en kon hij net op tijd met een uiterste krachtinspanning alsnog de inzet van de spits van Beuningse Boys blokken.

Zolang de stand nog 1 doelpunt verschil betreft, kun je de laatste 10 minuten nog een ‘alles of niets’ plan voor de dag halen om in ieder geval nog een punt te behalen. Vorden 1 bracht dan ook Bas Abbink naar het front en probeerde met veel ‘lange ballen’ onrustige situaties in de 16-meter te forceren om van daaruit doelkansen te creëren. Inmiddels waren Jurre, Luuk en Niels ook ingevallen en vooral via Robin Verstege werd de bal veelal met een wreeftrap ingebracht in de vijandelijke 16 meter. Maar achterin stond bij Beunings Boys een imponerend centraal duo dat het heerlijk vond om dergelijke ballen te onderscheppen en zij zorgden er niet alleen voor dat de voorwaartsen van Vorden niet of nauwelijks aan de bal kwamen, maar brachten de bal, ook nog eens vaker dan Vorden lief was, bij de voorwaartsen van Beuningen. Het slotoffensief leverde dus niet meer dan een poging van Niek Spiegelenberg op en Beuningse Boys bleef met gemak de 0-1 voorsprong behouden.

Als je geschoren wordt, moet je ff stil zitten en vandaar dat het niet paste dat Vorden zich na het laatste fluitsignaal liet provoceren. Maar de frustraties door het uitblijven van hun eigen prestaties komen dan, weliswaar op een verkeerde manier, naar voren want ondanks de prima verdedigende inzet en beleving, ging Beuningen er met de winst vandoor.  Het was dan ook niet vreemd dat na dit wedstrijdbeeld de voorstopper Bas Abbink werd uitgekozen tot Man of the Match. Hij kreeg deze titel omdat  hij uitblonk in de duels, zowel in de lucht als over de grond, en veelal door zijn verdedigende acties de ploeg weer in balbezit bracht.