Vorden 1 heeft gisterenmiddag, na negen punten te hebben behaald uit de laatste vijf wedstrijden, zich een slechte dienst bewezen door onverwachts verlies tegen de nummer laatst SDC’12 uit Denekamp. De ploeg uit de grensplaats in Twente had na 13 wedstrijden nog maar twee keer gewonnen en dus het schamele aantal van zes punten verzameld. Daar kwamen gisteren dus onverwachts drie punten bij, omdat het Vorden niet lukte om na vorige week zondag de Witkampers ditmaal ook SDC’12  te verslaan. Van de zes ploegen onder Vorden hebben er vijf ploegen (AZC, Witkampers, Suryoye M. , Lemelerveld en Schalkhaar) verloren en dus behaalde alleen nummer 14 SDC’12 uit het rechter rijtje het volle pond. De geel-zwarten hadden dus een uitstekende slag kunnen slaan en een gat kunnen creëren vanaf de ‘veilige’ 8e plek, maar de ploeg van trainer Wouter Schouten moest dus een 1-0 nederlaag incasseren. Ook had Vorden bij winst een uitstekende positie in de 2e periode kunnen veroveren, maar daar is nu met nog 3 wedstrijden te spelen en 9 uit 6 geen sprake meer van.

Wedstrijdverslag volgt z.s.m.

In de Stentor gaf trainer Wouter Schouten het volgende commentaar : Trainer Wouter Schouten was na afloop relatief mild voor zijn ploeg: ,,We speelden niet heel slecht, maar haalden ook zeker niet het niveau dat wij kunnen halen. Het was een wedstrijd met veel strijd, op een lastig kunstgrasveld. SDC kon niet veel kansen afdwingen, maar wij ook niet. Richting het einde van de wedstrijd kregen wij wel nog een aantal mooie mogelijkheden. Een gelijkspelletje zou terecht zijn geweest.” Nu Vorden het niet tegen de hekkensluiter heeft laten zien, moet het volgende week de winst maar zien te halen tegen koploper ATC’65. Schouten: ,,Op ons eigen sportpark, waar altijd een bijzondere sfeer hangt. We zijn zeker niet kansloos, en gaan er alles aan doen om deze nederlaag weg te poetsen. Het klinkt misschien gek, maar ik kijk er echt naar uit.”