Nadat op twee zondagen achter elkaar de wedstrijden tegen respectievelijk DCS en VIOD zijn afgelast wegens corona/quarantaine maatregelen bij de tegenstander, speelt Vorden 1 vanaf morgenavond maar liefst 4 wedstrijden in 11 dagen. Donderdag 10 maart speelt het dus uit in Zevenaar tegen DCS, zondag 13 maart speelt het thuis tegen Quick 1888, donderdag 17 maart wederom thuis tegen VIOD en zondag 20 maart sluit het de ‘engelse weken’ af met een uitwedstrijd in Elst tegen SPERO.

In de 2e klasse I (zo) van de KNVB afdeling Oost leek het ondanks alle afgelastingen en uitgestelde wedstrijden toch heel lang gelijk op te gaan met het aantal gespeelde wedstrijden. Op zondag 27 februari was alleen DCS-Vorden afgelast en deze wordt dus morgen, donderdag 10 maart om 20.00 uur in Zevenaar, ingehaald. Maar afgelopen zondag kwam ook in deze klasse de klad er toch in, want naast Vorden-VIOD werden ook de wedstrijden Eendracht-UNION, WSV-Concorda W., en Quick 1888-DIO afgelast. Vandaar dat er nu vijf ploegen zijn met 12 wedstrijden, 8 ploegen met 11 wedstrijden gespeeld en Vorden als enige nog met 10 wedstrijden achter hun naam.

De inhaalwedstrijd morgenavond tegen DCS wordt dus een hele belangrijke want de ploeg uit Zevenaar behoort tot de concurrenten voor de grote middenmoot in deze 2e klas. Tussen de nummer vijf (op dit moment Spero) en de nummer 12 (op dit moment Quick 1888) zit maar 6 punten verschil en in deze groep van 8 ploegen behoren dus DCS en Vorden ook toe. Bij winst op de geel-zwarten uit Zevenaar kan dus niet alleen een gaatje met deze concurrent van 6 punten worden behaald, maar zal Vorden in één klap maar liefst drie ploegen inhalen op de ranglijst en op plek 5 komen te staan met 19 punten. Voor DCS is het belang van deze inhaalwedstrijd echter dus ook groot, want ook zij zullen met winst een tweetal plekken stijgen en met 16 punten een plek in het linker-rijtje bemachtigen.

Bij Vorden is de selectie op dit moment in zijn geheel fit en dit houdt in dat trainer Wouter Schouten en zijn assistent René Nijenhuis nu de beschikking hebben over 15 spelers en 2 keepers in de personen van Robin Verstege, Esli Lindenschot, Bart Stokman, Bas Kortstee, Sven Mulder, Niels Rondeel, Werner Rondeel, Rahem Pardai, Sam Abbink, Luuk Smit, Koen Oosterhuis, Bas Abbink, Kris Koning, Gijs van der Veen, Frank Hiddink, Musa Dagdelen en Nick Ziggers. Wij wensen het 1e elftal veel succes en plezier in de komende 11 dagen en zien u als supporter graag op ons Sportpark (10 en 17 maart) of in Zevenaar (10 maart) of Elst (20 maart).