Vorden 1 heeft vanmiddag haar eerste competitiewedstrijd in het kalenderjaar 2020 in Wageningen gespeeld en een verdienstelijk punt behaald door met 3-3 gelijk te spelen tegen WAVV. In een zeer aantrekkelijke en onderhouden wedstrijd werd door Vorden 1 een 2-1 achterstand omgezet in een 2-3 voorsprong, maar uiteindelijk was het toch WAVV dat de verdiende 3-3 maakte, waardoor beide ploegen met een punt het strijdtoneel verlieten. Volgende week zondag speelt Vorden 1 thuis tegen DIO uit Druten en hopelijk sluiten Ate Barendsen, Niels Rondeel en Luuk Smit dan weer aan, want alle drie moesten in Wageningen geblesseerd toe kijken.

Gelukkig konden de afgelopen week de niet geheel fitte Frank Hiddink en Daan Horstman toch starten en zodoende betraden de geel-zwarten als volgt om 14.00 uur het gezellige hoofdveld van WAVV: Robin Verstege, Bart Stokman, Bas Kortstee, Bas Abbink en Sven Mulider ; Koen Oosterhuis, Roy Böhmer en Sam Abbink; Gijs van der Veen, Frank Hiddink en Daan Hortstman, Vorden 1 begon direct goed aan de wedstrijd en op het moeilijk te bespelen veld van de wageningse ‘traditionsverein’. Het zette direct druk op hun achterhoede en het middenveld met Koen, Roy en Sam ‘zat er kort op’ en konden zodoende veelvuldig de aanval van WAVV onderbreken en wederom in balbezit komen. De vordense middenvelders zijn technisch goed onderlegd, hebben een juiste en snelle balbehandeling en tenslotte hebben twee van de drie (Koen en Sam) ook nog eens de drive en inzicht om de oplossing altijd ‘vooruit’ te zoeken. Vorden kwam dus lekker uit de startblokken en had dan ook het initiatief en het spel speelde zich voornamelijk af op de helft van WAVV.  Toch was het de thuisploeg dat twee keer op voorsprong kwam in de 1e helft, want de groen-roden waren enorm effectief. Want uit slechts drie kansen, werd er twee keer gescoord en één keer voor buitenspel afgefloten. In de 17e minuut werd er vanuit een uitval vanaf 25 meter een prima steekbal gegeven richting de schuin weglopende spits van WAVV. Ondanks het vlagsignaal van grensrechter Jordi Houwen, liet de scheidsrechter doorspelen en bracht de speler van WAVV de stand op 1-0. Nog geen vijf minuten later maakte Vorden gelijk toen een indraaiende vrije trap van Sam Abbink door niemand werd aangeraakt en zo in de verre hoek het doel in rolde. Omdat Vorden het meest balbezit had en daardoor flink naar voren voetbalde, verdedigde het met zo’n 40 meter in de rug en in de 30e minuut werd een diepe bal uitstekend gegeven op de van eigen helft startende rechtsbuiten van WAVV. Deze leek alleen voor keeper Robin Verstege uit balans te worden gebracht, maar omdat Robin en Bas tegen elkaar aan liepen, kwam de bal weer precies voor de voeten van de snelle buitenspeler en was de stand weer in het voordeel van WAVV : 2-1

In de tweede helft leek het de eerste 10 minuten dezelfde kant op te gaan, want Vorden was nog steeds de dominerende ploeg, maar het werd nu ook nog eens in de score uitgedrukt. Want in de 55e minuut werd het op een curieuze wijze op 2-2,  toen Koen met de punt van de schoen de bal richting Roy Böhmer speelde. Deze kreeg de bal op de hak, terwijl hij alweer terug wilde lopen in de gedachten dat er toch geen kans meer zou komen.. Nog geen vijf minuten later was er een uitval van Vorden en een diepe bal richting de rechterkant werd slim door Frank Hiddink niet aangeraakt en de instormende Gijs van der Veen ramde de bal met de wreef en met een licht afdraaiend effect prachtig in de bovenhoek van het doel; 2-3.

Terwijl velen dachten dat Vorden de overwinning zou gaan behalen, was het bijna ‘geknipt en geschoren’ WAVV dat zich helemaal terug in de wedstrijd knokte. Door twee wissels, meer druk naar voren, vele duels op het middenveld en zeker drie á vier mogelijkheden/kansen, werd het uiteindelijk toch weer 3-3. Met een vrije trap vanaf de rechterkant werd doelman Robin Verstege in verlegenheid gebracht en de bal bleef ‘in de lucht’ en uiteindelijk vanaf een meter of 10 keurig binnen gekopt. Vorden leek toch nog met de winst er vandoor te gaan, toen uit een prima aanval via de rechterkant Bart Stokman de achterlijn haalde en een heerlijk afdraaiende voorzet gaf welke prachtig werd binnen gekopt door Roy Böhmer. Terwijl heel Vorden op de bank, in het veld en langs de kant van het veld zich in de armen sloot keurde de prima leidende scheidsrechter het doelpunt af wegens vermeend duwen van Roy …..

In de laatste 20 minuten was het een open wedstrijd, was er sprake van een echte voetbalsfeer waarbij ook de toeschouwers de thuisploeg optimaal ondersteunden. Vorden 1 wankelde af en toe, maar kon eveneens een aantal keren er gevaarlijk uit komen. Echte doelkansen werden vereideld en in de uitbraak was het jammer dat Koen Oosterhuis niet in echte topvorm was. De enorm snelle en handige linksbenige middenvelder van Vorden werkte hard en veel, won veel duels en draaide zich weer veelvuldig vrij, alleen kon het niet op de gevaarlijkste plek van het veld zich onderscheiden en beslissend zijn voor v.v. Vorden, waardoor de uitbraken niet uitmonden in echte kansen voor de geel-zwarten. In de laatste minuut kreeg hij nog wel een gele kaart toen hij aan de zijkant van het veld een keihard naar de zijlijn lopende speler van WAVV een vervelend zetje in de rug gaf en deze keihard onder tegen de reclameborden liet belanden. De commotie die ontstond met de ‘bank’ , alle spelers en ook enkele supporters werd keurig in de kiem gesmoord door de scheidsrechter en beide trainers van Vorden en WAVV zijde.

Een verdiend punt voor Vorden in een wedstrijd met een vreemd scoreverloop en typische doelpunten, maar vooral voorzien van een ‘echte voetbalsfeer’ bij een goede en prettige tegenstander in 2I.