Vorden 1 heeft vanmiddag met 4-1 gewonnen van VIOD uit Doetinchem en zorgde zodoende weer sinds lange tijd voor een overwinning met minstens 3 doelpunten verschil. Met drie doelpunten verschil winnen is Vorden nog slechts twee keer gelukt in 4,5 jaar 2e klas en wel tijdens de eerste (!) wedstrijd op 6-9-2015 tegen Babberich en thuis tegen dezelfde tegenstander op 11-12-2016, nl. 4-0.  Na de winst op VIOD heeft het team van trainer Manfred Graven nu met 9 wedstrijden 13 punten en ziet het zichzelf terug op de 7e plaats en dus weer terug in het linker rijtje. Voor keeper Robin Verstege was het een fraai cadeau op zijn 25e verjaardag, want naast de drie punten won hij ook de titel ‘Man of the Match’ en dat verdiende hij o.a. omdat hij op een cruciaal moment in de wedstrijd een penalty stopte.

Vorden 1 won weer eens de toss en dat mag de nieuwe aanvoerder Bart Stokman, na het vertrek van Stefan Eggink, zich toch wel aanrekenen, want het is nu al de vierde thuiswedstrijd op rij dat er de 2e helft richting de kantine wordt gespeeld. Manfred Graven en René Nijenhuis moesten behoorlijk puzzelen en keuzes  maken, want slechts de geblesseerde Frank Hiddink was vanmiddag afwezig en zodoende hadden de beide trainers dus een groep van 16 spelers tot hun beschikking. Er werd gekozen voor de volgende basisopstelling: Robin Verstege : Bart Stokman, Bas Abbink, Bas Kortstee, Niels Rondeel; Koen Oosterhuis, Roy Böhmer, Sam Abbink; Gijs van der Veen, Ate Barendsen, Daan Horstman, waardoor de ploeg begon met Luuk Smit, Sven Mulder en Kris Koning op de bank.  Op het gezellig en drukke Sportpark ‘t Grote Veld met zo’n 350 á 400 toeschouwers, schoot het 1e elftal uit de startblokken en bracht binnen het kwartier de stand op 2-0. Eerst was het Ate Barendsen die in de 6e minuut half uit de draai fraai raak schoot in de verre hoek en in de 15e minuut scoorde Roy Böhmer weer eens een doelpunt en bracht zodoende de marge op twee. Het was pas z’n 11e doelpunt in nu alweer 10 jaar Vorden 1 voor de routinier, maar wel ééntje die precies past in het spel van de sterk opererende middenvelder, namelijk beheerst met binnenkant voet.   Vorden 1 speelde frank en vrij en bracht met prima passes vanaf het middenveld door Koen Oosterhuis en Sam Abbink, constant maar weer de lopende mensen in de voorhoede in stelling. Vooral spits Ate Barendsen speelde een erg sterke 1e helft en was bij vlagen niet te stoppen doordat hij telkens  met het puntje van de schoen net weer iets sneller en behendiger was als het jonge centrale duo van VIOD.

Na de rust was het dus ‘gewoon’ een kwestie van de nul houden en dan zou Vorden 1 de zeer gewenste drie punten bij kunnen schrijven. Maar zoals zo vaak in 2I het geval is, kantelde de wedstrijd volledig. Door de aansluitingstreffer in de 56e minuut, waarbij de diepgaande buitenspeler alleen op keeper Verstege af kwam en na een redding van Verstege de rebound overliet aan de inkomende Cas van Wezel die de 2-1 aan kon tekenen, kreeg VIOD weer volledig geloof in eigen kunnen. Vooral toen het doorschuiven van de ingevallen centrale verdediger Vincent Bosch naar de spitspositie steeds meer gevaar op begon te leveren, stond Vorden een kwartier á 20 minuten met de rug tegen de muur. In deze fase kreeg VIOD de ideale kans om op gelijke hoogte te komen, nadat Niels Rondeel onreglementair de spits naar de grond trok en de prima fluitende scheidsrechter een terechte penalty gaf. Maar de zojuist genoemde Vincent Bosch schoot recht op keeper Verstege af en door het stoppen van deze penalty door de uitblinkende keeper aan vorden zijde bleef het 1e elftal op voorsprong. Sterker nog, de marge van twee werd zelfs weer bereikt want nog geen 3 minuten na het missen van de penalty kreeg Vorden 1 een vrije trap ter hoogte van 25 meter nadat Koen Oosterhuis werd neer gelegd. Deze vrije trap werd bijzonder knap binnen geschoten door Sam Abbink, die de bal zo strak in de korte hoek krulde dat de bal via binnenkant paal binnen viel: 3-1.

(tekst gaat door onder de foto)

Toch gaf VIOD de moed nog niet op en bleef gevaarlijk het doel van Robin Verstege zoeken, maar deze liet vanmiddag wederom zien dat hij dit seizoen wekelijks terecht tot de uitblinkers van het 1e elftal behoort. Zo hield hij in de 73e minuut een schot van binnen het 16 meter gebied in de verre hoek er prachtig uit en was hij ook zeer alert bij een scherp indraaiende voorzet van de linkerkant.

(tekst gaat door onder de foto)

Doordat de stand 3-1 bleef, leek het 1e elftal op rozen te zitten en vooral in de uitvallen kreeg het 1e elftal steeds meer ruimte en mogelijkheden om het definitief te beslissen. Jammer genoeg beloonde in deze fase linksback en 1e jaars-senior Niels Rondeel zichzelf niet met een treffer toen hij in de 80e minuut alleen op keeper Willems af kwam.

Sven Mulder kwam erin voor Sam Abbink, Kris Koning werd ingebracht voor Roy Böhmer en daarvoor al werd Luuk Smit gebracht voor Daan Horstman. Het loeren was op de genadeklap en deze kwam in de 88e minuut toen de sterk spelende Gijs van der Veen er weer eens vandoor ging aan de rechterkant. Uiteindelijk kwam de bal bij Kris Koning en deze eveneens 1e jaars senior bleef opvallend rustig en drukte met een prachtige bal direct af: 4-1.

In 113 wedstrijden in 4,5 jaar 2e klas, was het Vorden 1 dus nog meer één keer gelukt om vier doelpunten te maken in eén wedstrijd en dat was tegen Babbericht in december 2016, toen de trots van de Liemers haar laatste wedstrijd speelde in de 2e klas en zich na deze wedstrijd met spelers uit het 2e, 3e en zelfs 4e elfal terug trok uit de competitie. Een fraai resultaat dus, dat na afloop zorgde voor een gezellige en drukke 3e helft in kantine de Ark 2.0! Aanstaande zondag speelt Vorden 1 uit in Arnhem tegen koploper MASV dat vandaag haar wedstrijd tegen SDOUC gestaakt zag worden.

Hieronder nog twee fraaie foto’s van de reportage van Johan Bolink en klik op de onderste foto voor meer afbeeldingen.