In deze maanden gaan we van evenement naar evenement op televisie. De Tour de France is net afgelopen, de Olympische spelen staan op punt van beginnen. Maar uiteindelijk begon het met het EK2020.

Rondom dit EK organiseerde de VoProVo-organisatie alweer haar 5e activiteit in iets meer dan een jaar tijd. Dit keer een EK-pool. Deelnemers mochten uitslagen voorspellen en moesten vanaf de knock-out fase voorspellen welke ploegen er door zouden gaan. Om nog meer punten te verzamelen moesten er ook 5 bonusvragen beantwoord worden, waaronder de topscorer van het EK en Oranje.

Uiteindelijk deden er 88 deelnemers mee. Van de inleg van 5 euro ging de helft naar de vereniging. Dus op voorhand was er al een mooi bedrag verdiend.
Van alle inzendingen dacht de helft dat Frankrijk Europees Kampioen zou worden en Kylian Mbappé de topscorer werd. Hoe anders liep het? Het EK werd een heus slagveld en de ene na de andere favoriet moest zijn koffers pakken.
Uiteindelijk redden Italië en Engeland het tot de finale. Hierin was Italië net wat sterker.

Op de 1e plek is geëindigd Henri Eggink, de 2e plek was voor Peter Gombert en de 3e plek voor Willem Lichtenberg ! Voor alle 10e nummers lag er ook een prijs klaar. De rode lantaarn was voor Annelies Rinders. En ook dit leverde een prijs op.
Mede doordat veel prijswinnaars afstand deden van hun prijs is het bedrag, welke ten goede komt aan de vereniging, nog hoger geworden. Hiervoor zijn we de deelnemers zeer dankbaar!!

Op naar de volgende activiteit van de VoProVo. Wellicht is dat de veelbelovende pubquiz, waarmee de organisatie ooit wilde starten.