Ook voor Vorden 4 was de voorbereiding verre van ideaal. Door de weersomstandigheden was het trainen er flink bij ingeschoten, en tot overmaat van ramp ontbraken er ook 4 spelers. Rob en Dennis konden gelukkig tijd vrij maken om ons uit de brand te helpen zodat we 12 spelers hadden.

Met deze 2 invallers werden er ook direct 3 aspirant bondscoaches aan de technische staf toegevoegd. Yun , Mees en Sep waren van te voren al getipt dat ze zonder snoepjes de dug-out niet in kwamen, dus daar was rekening mee gehouden !! De wedstrijd begon met één minuut stilte, en nee Yun deze keer niet voor Sala, maar voor een lid van Voorst. Het was even zoeken en wennen maar al snel kregen we goed grip op de wedstrijd en lieten we niet voor het eerst dit seizoen een paar beste kansen liggen. Niels en Dennis waren nog niet heel scherp, maar dat veranderde snel, al had de keeper van Voorst eerst nog een bijzonder fraaie redding voordat Niels de 0-1 op het scorebord zette. De uithaal met rechts was meer een losse flodder, maar nu maakte de keeper een foutje en ging de bal over de lijn. Het leek snel 1-1 te worden maar met veel kunst- en vliegwerk werd een tegentreffer voorkomen. Eerst redde Stefan op de lijn waarna de voltallige verdediging wel een keer een schot blokte voordat de bal richting zijlijn verdween. De stemming in de dug-out werd er ondertussen niet beter op. Eén van de bondscoaches maakte de opmerking dat NAC wel van Ajax winnen zou. Toen er geïnformeerd werd of hij zijn “goed wijs pilletje” deze morgen wel ingenomen had, leek het uit de hand te gaan lopen. Gelukkig was Sep de slimste  en gaf hij aan dat hij wel met zijn grote broer bij de dokter langs zou gaan. De coaches zaten net op tijd weer op één lijn zodat ze Niels  voor rust de 0-2 zagen scoren. Dennis kopte  door en Niels anticipeerde goed, sneed net voor de laatste man langs en krulde de bal met een fraaie boog langs de keeper in de hoek. Een mooie stand om mee te gaan rusten.

De 2e helft probeerden we het technische gedeelte beter te verzorgen, maar dat bleek erg lastig. Het weinige trainen, en het gebrek aan ritme was duidelijk te zien. We hadden wel de discipline om onze taken uit te blijven voeren, en verzaakt werd er niet. Toen Niels na 70 minuten uitviel leek het even lastig te worden. Zonder echte aanvallers is het nu eenmaal lastig voetballen. Michiel deed als spits stinkend zijn best, en na een mooie actie werd hij ongeoorloofd ten val gebracht. De toegekende vrije trap werd door Dennis eenvoudig langs de muur, buiten het bereik van de keeper in de hoek geschoten. Nu was de wedstrijd wel gespeeld, en de overwinning kwam ondanks een tegentreffer vlak voor tijd niet in gevaar. Het viel allemaal nog niet mee, maar de overwinning was terecht, en het voetballende gedeelte zag er in grote lijnen best goed uit. Een mooie opsteker voor de komende potjes.