De weken van de ‘voorbereiding’ zijn achter de rug, de eerste trainingen zijn allemaal geweest, er zijn zelfs al een aantal oefenwedstrijden gespeeld en ook de eerste woensdagmiddagtraining voor de pupillen is reeds geweest. Vanaf dit weekend begint dan ook het seizoen 2021-2022 echt en staan de eerste (beker)wedstrijden op het programma. Dit houdt in dat de eerste ‘volle bak’ op zaterdag en zondag op 4 en 5 september al op het programma staat, want de pupillen (JO8 t/m JO12) starten al met hun competitiewedstrijden in de eerste ingedeelde poule van 6 ploegen. Op ons eigen sportpark ‘t Grote Veld staan om 09.00 uur maar liefst vier wedstrijden op het programma. De junioren (JO13 t/m JO19 en MO13 t/m MO19) starten net als de senioren dit weekend met de bekerwedstrijden. Alle teams zijn ingedeeld in een poule van 4 en komen dus op 4, 11 en 18 september in actie in de 1e bekerronde (poulefase). Vandaag zijn het bij v.v. Vorden vijf teams wie thuis spelen, twee om 10.30 uur, één om 12.00 uur, één om 12.30 en één om 13.00 uur. Op zondag komen de senioren in actie voor hun bekercompetitie en ook zij zijn ingedeeld in poules van 4 en spelen dus op 5, 12 en 19 september de eerste poulewedstrijden. Morgen worden er in Vorden vier thuiswedstrijden afgewerkt en wel het 1e, 2e, 5e en 7e elftal. Komt allen gezellig naar het Sportpark om weer ouderwets naar een partijtje voetbal te kunnen en mogen kijken.

Vorden 1 speelt thuis tegen TVC uit Tubbergen

Het eerste elftal speelt dit seizoen voor het 7e achtereenvolgende seizoen in de 2e klas en aangezien de KNVB vanaf 2017 de opzet van de poulefase in het bekertournooi heeft gewijzigd door 1e en 2e klassers bij elkaar in te delen, en daarnaast de 3e, 4e en 5e klassers, heeft het 1e elftal nu alweer voor het 5e achtereenvolgende seizoen aantrekkelijke tegenstanders in deze bekerfase. In de afdeling Oost van de KNVB is er op zaterdag 1 1e klasse (14 teams) en 2 2e klasses (28 teams) en op zondag idem dito dus in totaal dienen er 84 1e en 2e klassers ingedeeld te worden in poules van 4. De KNVB houdt ook zoveel mogelijk rekening met de afstanden (postcode-software), dus komt Vorden 1 vooral uit tegen clubs uit de Achterhoek, Stedendriehoek en Twente. In het verleden waren Hulzense Boys, de Zweef, FC Zutphen ,DZC’68, Helios, RKZVC, Voorwaarts Twello en Bon.Boys al eens de tegenstander van Vorden, dit seizoen zijn dit TVC uit Tubbergen (zo 1e klasser), Quick’20 (za 2e klasser) en VOGIDO (zo 2e klasser).  Zondagmiddag staat de wedstrijd thuis tegen TVC op het programma en deze grote dorpsclub uit Tubbergen (900 leden) heeft altijd een verleden gehad in de 4e en 3e klas, maar is sinds 2008 (kampioen 4e klas) naar de 1e klas gepromoveerd (2012-2013) en heeft hier de afgelopen 9 seizoen in gevoetbald op één seizoen na toen het in 2020 echter direct weer kampioen werd in de 2e klas.

Vorden 1 zal onder leiding van trainer Wouter Schouten aantreden met een grote groep spelers (er mag in de beker vijf keer gewisseld worden) en deze wedstrijd ook nog gebruiken om uiteindelijk de definitieve selectie van 18 spelers te bepalen. Vorden heeft in de voorbereiding gespeeld tegen FC Trias, PAX, Ruurlo, AZC en GSV en hierin teleurstellende resultaten behaald (3x verlies, 1x gelijk en 1x gewonnen), dus zal het aanstaande zondag gebrand zijn op een goede eerste officiële thuiswedstrijd van dit seizoen 2021-2022.