Afgelopen dinsdagavond heeft de regering en het RIVM aangekondigd dat alle maatregelen blijven gelden tot 20 mei, maar dat er drie versoepelingen worden door gevoerd. Kinderen t/m 12 jaar mogen vanaf 11 mei weer naar de Basischool en de Kinderopvang is van deze datum ook weer open gesteld voor deze leeftijden. Tevens is besloten om de kinderen t/m 12 jaar de gelegenheid te bieden om vanaf 29 april de buitensport weer te beoefenen (alleen trainen!) en dit is ook ingesteld voor kinderen van 13 t/m 18 jaar echter dienen zij zich te houden aan 1,5 meter afstand.  Dit houdt in dat bij onze club vanaf woensdag 29 april de gelegenheid geboden wordt om voor al onze jeugdleden (en ook geïnteresseerde niet-leden van deze leeftijd) weer te gaan trainen. De TJC en het bestuur is deze dagen bezig om het geheel voor te bereiden, een schema te maken, trainers te vragen en instrueren, contact te hebben met de Gemeente Bronckhorst (buurtsportcoaches) en een protocol op te stellen voor deze periode. Vanuit het NOC-NSF zal de KNVB ook de verenigingen ondersteunen met uitgangspunten, afspraken en protocollen en ook deze informatie zal v.v. Vorden gebruiken. De TJC zal de voorbereiding op deze speciale trainingsperiode voor alle jeugdteams van v.v. Vorden het komend weekend afronden en zondag aanstaande (26 april)  via diverse interne communicatiekanalen, waaronder de website, het trainingsschema en het bijbehorende protocol bekend maken.