Afgelopen zaterdag werd de landelijke vrijwilligersdag van het Oranjefonds weer georganiseerd onder de naam van NLdoet. In het gehele land konden vrijwilligers allerlei verschillende en diverse klussen uitvoeren om verenigingen, stichtingen, buurten, scholen, ziekenhuizen en particulieren te helpen. Ook bij de voetbalvereniging Vorden was er weer een klussendag georganiseerd in het kader van het kunstgrasproject en net als op de zaterdagen in maart en april, konden er ook nu weer aan het einde van de dag enkele onderwerpen worden ‘afgevinkt’. De vrijwilligers hadden afgelopen zaterdag betere omstandigheden als bijvoorbeeld een week ervoor, want nu kon er de gehele dag onder een heerlijk voorjaarszonnetje gewerkt worden, terwijl vorige week de regen gestaag naar beneden viel en dat ook nog eens gepaard gaand met windkracht 7. Er zijn ijzeren matten geplaatst in het leunhekwerk om het 2e veld, alle palen rondom het 2e veld van het leunhekwerk zijn extra bevestigd, het net is geplaatst in de ballenvanger bij het evenementenplein, het hek is geplaatst en de 14 (lantaren)palen voor de ballenvanger achter het hoofdveld zijn geschuurd en geverfd.