De JAC, de kantinecommissie, de Zeskamp-boys, het bestuur en de Reüniecommissie, allemaal zijn ze enorm druk geweest om vooral in de laatste weken alles voor elkaar te maken voor het 90-jarig jubileum. Nu is het zover en loopt alles volgens planning en staat het gehele Sportpark klaar om het feest te vieren.  Wij zijn er klaar voor, jullie toch ook? Kom dit weekend naar ons Sportpark en vier samen met elkaar het 90-jarig jubileum van onze prachtige geel-zwarte club!

Op vrijdagavond start het jubileumweekend met een receptie van 19.00 tot 20.30 uur, voor genodigden en leden. De avond wordt daarna voortgezet met een reünie. Op zaterdagmorgen is er een spelactiviteit vanaf 09.30 uur voor de allerjongsten van 5 t/m 15 jaar en ‘s middags staat vanaf 14.00 uur de grote zeskamp op het programma waaraan 160 mensen in twintig teams mee gaan doen. Om 12.30 uur worden op de algemene begraafplaats aan de Kerkhofweg de overleden leden herdacht. Vanaf 12.00 uur wordt er verzameld in de kantine en van daaruit gaat het richting Begraafplaats waar de plechtigheid zal duren tot ongeveer 13.00 uur.
Vanaf 20.00 uur begint dan ‘s avonds het grote jubileumfeest met medewerking van een Radio 538-dj. Alle leden, club van 50, donateurs, sponsoren en zeskampdeelnemers hebben gratis toegang .Voor aanhang, introducees en overige belangstellenden is een entreekaart te koop bij de Bruna aan de Raadhuisstraat.

90-jarig jubileum
“Negentig jaar is een hele tijd en ondanks dat het ten opzichte van een 75- en 100-jarig bestaan geen officieel jubileum betreft, hebben wij bij v.v. Vorden toch besloten om hier met dit feestweekend aandacht aan te besteden”, aldus voorzitter Marc van der Linden namens het bestuur van de v.v. Vorden. “Het toeval wil trouwens dat in hetzelfde weekend ook voetbalclub Witkampers uit Laren en Warnsveldse Boys hun 90-jarig bestaan vieren. Als je bedenkt dat PAX uit Hengelo vorig jaar haar 90-jarig bestaan heeft gevierd en Ruurlo over drie jaar zover is, kun je wel nagaan dat in deze omgeving toentertijd iedereen erg in de weer was met het oprichten van clubs en het beleven van de prachtige voetbalsport”, zegt Van der Linden.
“Voor v.v. Vorden is het in al die negentig jaar niet altijd even makkelijk geweest. Vooral de eerste vijftien jaar met de crisistijd in de jaren ’30, de mobilisatie in 1939 en het voetballoze laatste oorlogsjaar 1944-1945 is het voorbestaan een aantal keren ‘kantje boord’ geweest. Ook de kwestie rond het ‘zaterdagvoetbal’ begin jaren zeventig zorgde voor een onrustige en onduidelijke periode, toen in 1974 maar liefst 45 leden de overstap maakte naar buurman sv Ratti. Maar al met al is de voetbalvereniging door deze negentig jaar een stabiele, sociale en gezonde vereniging geweest met vooral in de laatste vijftien jaar een enorme groei in het aantal leden. Eind jaren ’70 en de gehele jaren ’80 en ’90 speelden wij met acht seniorenelftallen in de competitie en sinds in de jaren ’60 er een officiële jeugdafdeling bij is gekomen is deze tak van de vereniging ook altijd goed vertegenwoordigd geweest.”

550 leden
“Maar in die jaren kwam het ledental niet boven de 400 uit en toen wij in 2004 het 75-jarig bestaan vierden was het officiële aantal 345 leden”, vertelt Van der Linden. Vanaf dat moment is er een stijgende lijn waar te nemen en in 2011 werd het 450ste lid begroet en in 2015 het 500ste. Vorig jaar mocht v.v. Vorden zelfs het 550ste lid inschrijven. Inmiddels is de doelgroep ook nog eens flink veranderd want naast de senioren en de jeugdleden, zijn er anno 2019 ook G-voetbal(st)ers (voetballers met een lichamelijk of geestelijke beperking), en is er veteranenvoetbal (45+) en meiden- en damesvoetbal. De voetbalvereniging leeft dus volop en wij staan er met z’n allen goed op en kunnen in de vernieuwde kantine (inclusief keuken) het komende weekend met de gehele club het 90-jarig bestaan vieren”, zegt het bestuur. “Wij gaan er vrijdag en zaterdag een mooi feest van maken en hopen dat het jubileumfeest ons nog meer verbindt”, aldus Van der Linden.