Gisterenavond heeft de uitreiking plaats gevonden van de jaarlijkse actie ‘Hart voor de Achterhoek’ van de Rabobank Noord-Oost Achterhoek. Dit jaar heeft de Rabobank in deze regio 400.000 euro beschikbaar gesteld voor verenigingen en stichtingen om een bepaald doel/project financieel te ondersteunen. Via een online stemmogelijkheid heeft de Rabobank uiteindelijk 767 projecten ondersteunt en gisterenavond vond de uitreiking plaats voor de verenigingen en stichtingen uit de Gemeente Bronckhorst. Onder de fraaie (verlichte) kerktoren van de Hervormde Kerk in het centrum van Hengelo (gld) en genietend van een ‘smoothy’ vanuit een foodtruck kregen de ongeveer 75 vertegenwoordigers van de diverse verenigingen/stichtingen een envelop uitgereikt met een poster met daarop het geldbedrag. De voetbalvereniging Vorden was erg in haar nopjes want zij ontvingen middels 350 stemmen maar liefst een bedrag van 1468,– euro. Wij willen de Rabobank en al onze stemmers van harte bedanken voor deze financiële bijdrage.

De bijdrage zal worden gebruikt voor het project dat dit seizoen op de planning staat en waarvoor ook afgelopen weekend de club van 50 haar jaarlijkse bijdrage voor heeft gekozen, namelijk nieuwe toiletgroepen in de hal van de kantine die tevens toegankelijk moeten zijn voor mensen met een lichamelijke beperking. Wij zijn zeer content met deze geste en tevens willen aangeven dat de Stichting Sport Beheer Vorden gisterenavond een bedrag van 500 euro heeft ontvangen.

Nogmaals bedankt en wij laten jullie tijdig weten hoe, wat en wanneer het project gaat starten en verlopen!