Vandaag mochten we na een mooie rit door de binnenlanden tegen de dames van V en L uit Terwolde spelen. Na een goede ontvangst met een kop koffie door de trainer / leider van de dames mochten we beginnen aan de wedstrijd. Dit beginnen lukte bij V en L een stuk beter dan bij ons, werkelijk alle ballen die we speelden kwamen niet aan en ook alle 2e ballen die na het duel ontstaan waren niet voor ons. Dus V en L stond na 13 minuten spelen op een op dat moment terechte 2-0 voorsprong. We bleven wel knokken maar helaas konden we het spelbeeld de 1e helft niet omdraaien. Pas na een wissel waar Joanne dus het slachtoffer werd van het totale team wat slecht speelde pakten we het iets beter op. Amber kwam bij op het middenveld, Mette in de spits en Vera verhuisde naar de achterste linie. Hierdoor kregen we iets meer grip op hen en kregen we zelfs ook al wat kansen. Maar ja, als het niet lekker loopt dan wil het scoren ook niet. De enige die nog een beetje haar niveau haalde was Sam maar die kon in haar 1tje natuurlijk ook geen potten breken. Maar dus de kansen die we kregen gingen er niet in en bleef het dus tot aan de rust 2-0 voor V en L. voor de rust ging Mette nog door haar enkel en rosa kwam in botsing met een tegenstander waardoor beide de 2e helft niet meer inzetbaar waren, al dacht Rosa hier anders over….was het wel gewoon verstandiger. Maar dus 2e helft Lynn in de spits voor Mette en Samantha voor Barbara bij hun snelle linksbuiten. De coaching in de rust was dat we op een dag als vandaag waar gewoon niets lukt, minimaal 100% inzet kunnen tonen en dat we voor elkaar moeten knokken en echt als een team gaan functioneren. En zeker niet de koppies laten hangen….want dat gebeurde voor de rust al een beetje, na een mislukte actie zo gaan balen en schudden met je hoofd…..dat is het liefste wat een tegenstander ziet gebeuren. Nee, dus gewoon keer op keer opnieuw proberen en vertrouwen in elkaar hebben. Gelukkig pakte dit goed uit en kon Maree van afstand haar 1e doelpunt bijschrijven en dus de stand in de 51e minuut op 2-1 brengen. Vanaf hier zag je dat er weer meer vertrouwen kwam en iedereen er weer een beetje in geloofde. Echter V en L stond gewoon goed en compact en speelden dit slim bleef het dus lastig om er doorheen te spelen en onze voorhoedespeelsters in te spelen.  En waar Noa gewoon een heel goede tegenstander had en dus ook niet zo vaak een mooie voorzet kon afgeven dan normaal. Maar constant vooruit druk blijven houden en hopen dat de bal een keer goed valt. En gelukkig was dit zo, pas in de 80e minuut was en wederom Maree die voor de 2-0 kon zorgen en dus voor de 2-2 zorgde. Ja, dan is het een keuze, neem je hier genoegen mee of gaan we voor de volle buit? De coaching was vooruit blijven spelen en volle bak gaan voor ons 3e doelpunt en dus de winnende. Met achterin 1 op 1 doordat Vera voor de verdediging speelde. en ja hoor, Maree kreeg een hoge bal van Vera en nam deze goed aan en schoot direct echt schitterend de bal in de verre bovenhoek over en langs de keeper. Werkelijk een prachtig doelpunt zoals je ze eigenlijk alleen maar in je gedachten kan maken. En ja, dit was in de 83e minuut en hierdoor was het nog even volle bak met elkaar om de 3 punten mee te kunnen nemen naar Vorden. Maar gelukkig lukte dit en konden we toch nog met een goed gevoel het veld verlaten. Natuurlijk was dit zuur voor V en L want ja, een degelijke goede ploeg waar niemand makkelijk van wint en lang 2-0 voor staan is niet leuk als je dan alsnog verliest. Maar we kregen een zeer sportieve felicitaties en dit getuigt van een fijne vereniging met fijne mensen en dus een echte dorpsclub zoals het hoort. Komende zondag 20 maart, spelen we thuis om 12.00 uur tegen Activia uit Twello die momenteel op de 3e plek staan met 22 punten uit 10 wedstrijden. Wij staan nu op de vierde plek met 21 punten uit 12 wedstrijden. dus komende week winnen is zeer belangrijk als we nog een plekje of misschien wel 2 plekjes willen stijgen. Dus kom ons gerust aanmoedigen!