De laatste wedstrijd van het seizoen stond op het programma en mochten we dus afreizen naar Terwolde om tegen VenL aan te treden. Bij deze wedstrijd misten we Mette, Samantha en Joanne die niet inzetbaar waren en moest Els meedoen met Vr2 aangezien die een iets te krappe groep hadden deze dag. Voor ons was het zaak om wel te winnen om daarna in de wachtkamer plaats te nemen om de resultaten van Broekland te gaan afwachten. Dit werd serieus goed opgepakt. direct vanaf de start gingen we goed vooruit en overdonderden we VenL compleet. Dit resulteerde ook al direct in de 0-1 voor ons waar Lynn goed het duel won om daarna Tara in de spelen die de bal 1x meenam en daarna afrondde waarbij de bal net niet houdbaar voor de keepster was. Dat is een lekker begin, maar zoals vaker meegemaakt dit jaar, is het meestal als wij snel scoren dat het daarna snel minder gaat. dit zal niet bewust zijn maar het is wel een constatering waar we wel beter mee moeten leren omgaan. We moeten dan direct weer volop de strijd aangaan en niet denken dat we er al zijn. De rest van de gehele eerste helft verliep eigenlijk een beetje gelijk opgaand waarbij VenL zeker een aantal keren kort bij een doelpunt was en wij dus al goed wegkwamen, mede door een paar goede reddingen van Maxime! Diverse duels werden er uitgevochten en hier was VenL zeker goed in en moesten wij hierin wel mee en eigenlijk eroverheen om onszelf en ook om jezelf hier beter tegen te wapenen. In de 32e minuut was het dan toch wel raak voor VenL en zetten ze de gelijkmaker op het bord wat ook de ruststand was.  In de rust gezegd dat we meer dreiging moeten creëren en dat we dus allemaal een stap vooruit moeten doen. Dit klinkt gek maar dit zorgt ervoor dat er gewoon veel minder ballen bij VenL voorin komen en dus veel minder kansen krijgen om te scoren. De tweede helft zetten we wel meer druk en kon iedereen zien dat we echt wel de overhand hadden en dat het eigenlijk wachten was op de 1-2 voor ons. Noa, Tara en Lynn waren er al kort bij en Noa helemaal die binnen een minuut 2x de lat raakte helaas. Uiteindelijk was het wel Noa die een goede actie maakte en hierbij voor haar tegenstander langs sneed en hierbij ten val werd gebracht en de goed fluitende scheidsrechter niet anders kon dan een penalty toekennen. Maree na haar verantwoording en scoorde beheerst onder in de hoek en dus hierbij de bevrijdende 1-2 en dit was ook direct de einduitslag. Dus hiermee uiteindelijk de benodigde 3 punten gehaald en dus de voorsprong op de huidige nummer twee Broekland maximaal vergroot naar 9 punten en moeten we nu dus hopen dat Broekland punten laat liggen in hun laatste 4 wedstrijden die nog tot en met 8 juni doorlopen. Wij hebben onze plicht gedaan en dus met elkaar goed afgesloten wat gewoon altijd fijn is voor het gevoel. Dames hierbij alvast heel veel succes en vooral plezier komend seizoen!  Bedankt allemaal!