De velden op Sportpark ‘t Grote Veld krijgen deze week de jaarlijkse ‘winterbeurt’. Op alle drie velden en op de oefenhoek is er vandaag ‘IJsselzand’ opgebracht om te zorgen dat de velden in deze natte winterperiode schraler worden, oftewel minder vet. Vandaag en morgen worden dan tevens alle drie velden en de oefenhoek ‘geprikt’ en tenslotte wordt er door de dinsdag-/veldploeg nog op alle velden gerold. Omdat er nog sprake is van ‘warm’ weer (voor de tijd van het jaar) groeit het gras nog steeds en zal er nog iedere week op vrijdag gemaaid worden.

De velden wordt bij v.v. Vorden nauwkeurig en zorgvuldig onderhouden. Het groot onderhoud (maand juni) en het maaien wordt door een externe partij uitgevoerd, maar de overige werkzaamheden wordt door de vereniging zelf gedaan. Onder leiding van Johan Verstege is er een jaarplan opgemaakt, waarin iedere maand bepaalde onderhoudswerkzaamheden verricht dienen te worden. Zo is wekelijks de ‘veldploeg’ (William van der Veen, Freddy Pellenberg, Jan Lindenschot en Hans van der Linden) bezig om te ‘prikken’ en wordt dus iedere dinsdagochtend de speelschade op alle drie de velden hersteld met speciale ‘prikkers’. Op vrijdagmiddag worden de velden iedere week speelkaar gemaakt met het klaar zetten van de cornervlaggen, de doelnetten en natuurlijk het kalken van de lijnen. Op dit moment is Jan Wentink degene wie dit iedere vrijdag doet, maar er is op de achtergrond een tweede persoon bereid gevonden waardoor deze klus met z’n tweeën gedaan kan worden. Daarnaast wordt er regelmatig ‘geslit’ (dit is een bewerking met een speciale machine achter de tractor voorzien van messen, bedoeld om de bovenste 100 mm van de toplaag te bewerken/snijden/beluchten). Tenslotte wordt er in de droge periodes ook regelmatig gesproeid en dit is vooral in de afgelopen zomermaanden veelvuldig en goed uitgevoerd.

Ondanks de overmatige belasting (speelveld tekort), de natte speelweekenden dit seizoen en de pittige wedstrijden van afgelopen zaterdag en zondag mogen we op dit moment helemaal niet ontevreden zijn en zal zeker na de onderhoudswerkzaamheden van deze week de velden speelklaar zijn voor de winterse maanden november, december, januari en februari.

Situatie veld 2 en 3 op zaterdag 2 november om 11.00 uur: