In deze maand juni is het normaal gesproken zo dat er een teamuitje wordt georganiseerd of met het gehele elftal en aanhang een BBQ-tje wordt gehouden en in deze maanden wordt eveneens  de vrijwilligersavond gevierd. Allemaal gelegenheden waarbij een elftal of wij als bestuur, namens de gehele vereniging, onze vrijwilligers kunnen bedanken voor hun tijd, inzet en energie die ook dit seizoen weer in onze club is gestoken. Het bedanken in deze bijzondere tijd is lastig om op de ‘normale’ manier te doen en vandaar dat wij dit voor al onze ruim 175 vrijwilligers op deze wijze, via de website, FB, twitter en overige mediakanalen proberen over te brengen. Het respect en de dankbaarheid is er niets minder om, want juist in dit seizoen zijn wij er ons nog meer bewust van hoe belangrijk en hoe mooi het is dat al onze vrijwilligers de vereniging hebben laten draaien!

Afgelopen week zijn de allerlaatste trainingen van het seizoen 2019-2020 gegeven en daarmee is er een einde gekomen aan het bijzondere seizoen 2019-2020, dat voor het eerst in 75 jaar KNVB een seizoen heeft opgeleverd dat niet is uitgespeeld. Toch hebben wij op 10 weken na en met de nodige maatregelen en beperkingen, wel door kunnen trainen en dat houdt in dat al onze 74 trainers ook dit seizoen weer ervoor hebben gezorgd dat onze 32 teams met onze 460 spelende leden, zo’n 60 trainingen in dit seizoen voorgeschoteld hebben gekregen. Wij willen hierbij dan ook alle vrijwillige trainers van harte bedanken voor hun trainingsstof, voorbereidingstijd, inzet, tijd en energie en wensen hun een plezierige en verdiende zomerstop met ff een aantal voetballoze weken! ‘Er is veel respect voor al deze trainers, in het bijzonder de laatste periode vanaf begin mei toen er weer met diverse maatregelen en beperkingen getraind mocht worden. Ik wil namens het bestuur dan ook mijn waardering uitspreken dat een ieder zich zo flexibel heeft opgesteld, zicht aan de richtlijnen hebben gehouden en voor bepaalde leeftijdsgroepen zelfs met de  benodigde ‘1,5 meter’ afstand, toch interessante en aantrekkelijke ‘corona-trainingen’ hebben gegeven, aldus bestuurslid ‘Voetbalzaken’ en Corona-coördinator Rob Oplaat.

Het is ondanks de Corona-crisis toch weer een goed en prettig seizoen geworden, waarin wij met de seniorenteams, de jeugdteams, de dames en de meiden, het G-team, de ‘veteranen’ van de 45+ en de mini’s ons weer van onze beste kant hebben laten zien. De vereniging groeit nog steeds (nu 550 leden) en heeft het afgelopen seizoen ook naast en langs het veld flink van zich doen laten horen, zoals met de grote clubactie, Jingle-Bellstoernooi, Spare-Rib avonden, ArkeNoice, dartmiddagen/avonden, Nieuwjaarsreceptie, gezellige ‘3e helften’ en natuurlijk aan het begin van dit seizoen het ’90-jarig bestaan’ in het eerste weekend van september. Daarom willen wij als bestuur dan ook al onze leiders, coaches, grensrechters, scheidsrechters, commissieleden (senioren en TJC), barmedewerkers, horecamensen, onderhoudsploeg, veldploeg, redactieleden, Collectegroep, JAC-leden, club van 50, schoonmaakploeg en overige vrijwilligers van harte bedanken en complimenten voor de wijze waarop ook dit seizoen weer inhoud is gegeven aan deze vrijwillige functies. ‘De voetbalvereniging Vorden is ook in de corona-tijd blijven verenigen en verbinden. Het was mooi om te zien hoe er op ingesprongen is met bijvoorbeeld de ‘kofferbakverkoop’ op 7 zaterdagen  (in totaal 450 pakketten verkocht!) , de online PubQuiz (150 deelnemers) , de VoProVo quiz (26 teams met tenminste 4 deelnemers) en de alternatieve trainingen vanaf het moment dat er weer gesport mocht worden. Wij willen dan ook iedereen wie op welke wijze zich dan ook dit seizoen vrijwillig heeft ingezet voor onze vereniging, van harte bedanken voor hun tijd, inzet en energie’, aldus voorzitter Marc van der Linden namens het gehele bestuur van v.v. Vorden.

Bestuur v.v. Vorden, Marc van der Linden-Oscar Rondeel-Kees Jansen-Rob Oplaat-Udo Heij-Joris Jansen van den Berg-Wilbert de Leeuw-Martin Leegstra