Het is de week van de scheidsrechter en juist in deze week kunnen de toeschouwers en het publiek niet genieten van de vertoonde kunsten van onze vrijwillige verenigingsscheidsrechters bij v.v. Vorden. Toch willen wij deze groep belangrijke vrijwilligers (zonder scheidsrechter geen wedstrijd!) graag juist in deze week in het zonnetje zetten. De laatste drie seizoenen in onze vereniging nog weer flink gegroeid en hebben wij nu ineens 8 seniorenteams (7 heren en 1 dames), hebben wij een JO17-3 team erbij gekregen en zijn er twee eigen meidenteams actief. Daarnaast heeft de KNVB besloten om vanaf 2018 bondsscheidsrechters niet meer vanaf de 1e klas bij de jeugd aan te wijzen, maar vanaf de Hoofdklasse en dit houdt in dat bij v.v. Vorden ook bij de JO15-1 en JO17-1 eigen verenigingsscheidsrechters moeten fluiten. Toch lukt het ons telkens weer om alle wedstrijden te voorzien van een scheidsrechter, zonder dat deze vrijwilligers iedere week aan de bak moeten. Komend weekend ontvangen alle verenigingsscheidsrechters bij v.v. Vorden een kleine attentie, maar wij zouden het graag zien dat juist de spelers en de trainers ook ff aandacht besteden aan dit moment. Scheidsrechters bedankt!

Net als bij iedere andere vereniging is het vinden van een actieve, enthousiaste en grote interne scheidsrechters-pool een flinke opgave. Juist de taak als scheidsrechter behoort bij vele (oud)voetballers niet als ‘favoriete baantje’ en vandaar dat wij bij v.v. Vorden al jaren bezig zijn om toch de juiste mensen te enthousiasmeren en te vragen of zij de club en de elftallen willen helpen op zaterdag of zondag. Zo wordt er ieder seizoen ‘van onder af’ telkens weer nieuwe vrijwilligers gevonden om te starten met fluiten bij de JO12 en JO13 pupillen. Voor de junioren hebben wij in de loop van de tijd een fraaie groep seniorenvoetballers gevonden, die samen met onze eigen vaste verenigingsscheidsrechters, ervoor zorgen dat er iedere week voor alle wedstrijden een scheidsrechters staat vermeld. Op zondag hadden wij een redelijk kleine club (4 scheidsrechters), maar gelukkig zijn hier 4 nieuwe vrijwilligers aan toegevoegd en fluit per toerbeurt, één keer in de maand, ook nog steeds een speler van het 1e elftal s’morgens een wedstrijd.

De wekelijkse indeling en planning valt onder de verantwoordelijkheid van de TJC (wedstrijdsecretariaat) en de seniorencommissie en wordt vanaf dit seizoen verzorgt door Rob Oplaat. De lijst met onze eigen verenigingsscheidsrechters is als volg:

Zaterdag:

• Bas Brunsveld