Eindelijk, de competitie mag weer beginnen en met alle Corona regels er omheen blijft het een bijzondere situatie en is het aanpassen aan de regels zoals ze bij elke club zijn. Bij Terwolde werden we netjes ontvangen op hun werkelijk prachtige sportpark met velden waar ze in het betaald voetbal jaloers op kunnen zijn. dus ja, dan denk je dat alles goed is. We mochten de warming up op een oefenveld doen en helaas hadden ze daar geen doeltjes staan. Onze keepster Maxime werd hier niet vrolijk van…en ja, dat is ook logisch want in Vorden zouden we als we maar 1 groot doel tot onze beschikking hadden deze gunnen aan de tegenstander want de “gasten gaan voor de kwasten” of zoiets. Maar we hebben ons er overheen gezet en begonnen met goede moed aan de wedstrijd. De uitslagen in de beker waren bij Terwolde een stuk positiever dan onze uitslagen maar dat zegt natuurlijk nog niets. De dames vooraf goed gewaarschuwd voor bijzondere situaties in het veld en hoe ze hier mee om moesten gaan. Terwolde had echter vanaf de aftrap het initiatief, veel meer balbezit en veel meer dreiging richting onze goal. Dit terwijl echt iedereen gewoon goed stond op haar positie en zeker geen onvoldoendes werden behaald. de 1-0 viel dan ook al heel snel en moesten we onze ruggen rechten en de mouwen nog verder opstropen. we hebben dit een half uur vol gehouden maar kwamen echt duidelijk te kort op het middenveld. Op dit moment zijn we overgegaan naar de 4-4-2 opstelling door Lynn er uit te halen als linksvoor en Joanne er bij in te zetten als laatste man waar Vera de positie naast Amber op de Mid-Mid moest gaan invullen. Het was echt (ook nog eens onbewust) een goede zet want Joanne zette een keer vooruit druk toen ze mee was ingeschoven, veroverde hiermee de bal en kon op deze manier Maree in stelling brengen die beheerst afronde, ja, de 1-1 was nog voor rust een feit en we kregen de wedstrijd ook steeds meer onder controle. Wat we echt mooi met zijn allen verdienden door echt als een team te opereren en elkaar foutjes weer op te knappen zonder zeuren. Ook zijn al veel meer automatismen te zien ten opzichte van onze seizoenstart waar er nog menigeen op afstand stond te kijken hoe de wedstrijd verliep in plaats van 100% geconcentreerd mee te doen en blijven nadenken waar je je het beste kan positioneren zonder bal. In de rust waar we de ranja op het veld kregen hebben we aan aantal keren gewisseld. Pien had 45 minuten haar stinkende best gedaan en hiervoor kwam Lynn die eerder al slachtoffer was geworden van de tactische omzetting. Bente mocht er in voor Ilse op de rechts achter, en Dione kwam er in voor Samantha die een moeilijke wedstrijd kreeg doordat ze met weinig ervaring voorin, in 1 keer met 2 spitsen moest gaan spelen. Natuurlijk is dit lastig…maar een dikke voldoende voor de beleving, werklust en toch ook gewoon de ballen die ze kreeg wat goeds mee deed. De gehele tweede helft hadden we een overwicht betreft voetbal en was er steeds meer dreiging richting hun doelgebied. maar tot echte grote kansen wilde het maar niet komen. Iedere keer net niet. Maar de druk heeft toch nog wat opgeleverd want een diepe bal van onze kant werd door hun keeper goed ingeschat doordat ze uitkwam om de bal weg te schieten maar kwam hierbij zeer ongelukkig ten val zodat Maree de bal kon oppikken en kon afronden. Een totale uitbarsting van vreugde was er omdat we 10 minuten voor tijd een verdiende goal gemaakt hadden in een echt goede wedstrijd. helaas kwam de kwaliteit van Terwolde toch nog even boven drijven doordat ze een vrije trap namen net over de verdediging heen en deze werd goed door onze keepster Maxime tegen gehouden en ze had de handen om de bal terwijl er tegenaan geschoten werd door de spits van Terwolde….Onze Grensrechter Gerard Garritsen vlagde nog wel maar de scheidsrechter keurde het doelpunt toch goed. Ja, dat is even een domper! Maar dames wees trots op jullie zelf en als we iedere week met deze spirit spelen dan komt alles goed! Komende zondag spelen we om 10.30 uur thuis tegen Sc. Overwetering die hun 1e wedstrijd gewonnen hebben met 1-0 van Basteom Vr1,  Kortom, dit belooft een spannende pot te worden dus kom ons aanmoedigen!!