In een weekend waarin de top 3 uit de Eredivisie geen punten liet liggen is Tara Pierik weekwinnaar geworden. Feyenoord won makkelijk uit bij sc Cambuur.  Ajax en PSV hadden het een stuk lastiger met laagvliegers FC Emmen en FC Volendam. Het was in ieder geval niet het weekend van Jasper Cillessen. Met 2 blunders leidde hij een kansloze 1-4 nederlaag in bij de burenruzie tussen NEC en Vitesse.

Tara wist Fortuna Sittard – AZ, SC Cambuur -Feyenoord en Valencia – Sevilla volledig goed te voorspellen. Daarnaast scoorde ze, behalve de openingswedstrijd Excelsior – GA Eagles, bij alle wedstrijden veelal 5 tot 7 punten. Achter Tara deed Martin Leegstra goede zaken voor het tussenklassement. Waar Tara met 68 punten de weekprijs binnensleepte, had Martin met 63 punten een 2e plek. Achter Martin werd Timo Wullink de nummer 3 van deze week.

Zoals gezegd deed Martin Leegstra goede zaken in het tussenklassement. Hij klom naar plek 2 met 14 punten achterstand op Wim Enzerink. Wim had weer een solide week en eindigde in de top 15. Zodoende morste hij niet veel punten. De overige achtervolgers scoorden minder punten dan Wim, waardoor hun achterstand op Wim werd vergroot.

Komende week de laatste speelronde van april met daarin de toppers tussen Ajax en PSV en Broekland Vr 1 en Vorden Vr 1.

Klik hier voor de weekuitslag.

Klik hier voor de tussenstand