Speelronde 10 in de VoProVo-voetbalpool is gewonnen door Tara Pierik. Vrijdagavond had zij FC Emmen – FC Volendam niet goed voorspeld, maar verder pakte ze bij alle wedstrijden punten. Op zaterdag had ze nog 2 wedstrijden waar ze 2 punten scoorde, maar vandaag scoorde ze minimaal 5 punten bij alle wedstrijden van de zondag. Zodoende werd zij weekwinnaar.

Speelronde 10 werd op vrijdag en zaterdag gekenmerkt door gelijke spelen. Op zondag was er echter geen enkel gelijkspel. Liverpool won de topper tegen Manchester City met 1-0 en Real Madrid won El Classico met 3-1 van FC Barcelona. Uitschieters waren PSV, dat met 6-1 van FC Utrecht won en Ajax dat met 7-1 van Excelsior won.

Na Tara werd Marc van der Linden 2e. Marc floot vanochtend Vorden 7. Hij besloot de toss te bepalen door te vragen wie de gelijkmaker maakte in de 93e minuut bij GA Eagles – SC Heerenveen. Die late gelijkmaker leverde hem 10 punten op. Daarnaast wist hij ook te voorspellen dat Liverpool met 1-0 van Manchester City ging winnen. De top 5 wordt gecompleteerd door Laura Verstege, Stan de Beus en Sven Hendriks.

In het algemeen klassement gaat Twan Jansen aan de leiding. Ondanks een wat mindere week met 44 punten staat hij wel bovenaan. Maar de voorsprong is klein op nummer 2, Henri Eggink. Waar Twan 311 punten heeft, volgt Henri met 306 punten. Door de weekzege van Tara Pierik klimt zij naar plek 3.

Voor de volledige weekuitslag klik hier.

Voor de tussenstand klik hier