Eindelijk mochten we weer een normale competitiewedstrijd voetballen. Na 3 weken alleen te hebben getraind en afgelopen woensdag 1x een wedstrijd voor de achterhoek-cup te hebben gespeeld was dit toch wel weer even lekker. We hadden er ook zin in. We mochten aantreden tegen Sv. Raalte Vr1 wat gewoon een goed en degelijk team heeft met een hele snelle linksbuiten en verder geen zwakke plekken in het veld heeft. Maar wij voetbalden met achterin Barbara, Rosa, Joanne en Britt en die hadden het goed voor elkaar, zeker met onze aanvallende dreigende start had Sv Raalte daar nog geen antwoord op. Na in het eerste kwartier al zeker een kans of 3 á 4 te hebben gehad was het een 1e counter van Sv Raalte welke gevaarlijk werd. Gelukkig stond onze keepster Tara deze ochtend op de goede plek en redde ze dus ons van een 1-0 achterstand. Dit moest ze vanaf dat moment nog een keer doen maar helaas lukte dat niet. Elke keer kwam de counter van de linksbuiten van Sv Raalte en die was gewoon sneller dan Barbara en dus lastig te verdedigen. Rosa of Joanne gaven goed rugdekking maar toch viel de 1-0 aan de voor ons verkeerde kant. heel onterecht gezien het spelbeeld. Dus rustig blijven voetballen en zeker Mette, Amber en Maree op het midden bleven goed elkaar vinden en uiteindelijk de ballen aanvoeren naar onze spitsen Noa, Dione en Lynn. Veel kansen kregen we en net zo veel schoten we er over, naast of recht op de keepster die de 1e helft niet één keer heeft hoeven duiken. Ja, dit kunnen we ons aanrekenen maar is en blijft lastig….Niemand mist opzettelijk dus rustig blijven en blijven proberen. De ruststand was dan ook 1-0 en ja, in de rust moet je wisselen. Ilse kwam erin voor Joanne en Samantha voor Barbara. Esther moest nog even wachten omdat het anders een grote omschakeling is en Esther ook de hele week slecht in orde was geweest leek me dit het beste op dit moment. Esther kwam er een kwartier na rust alsnog in voor Britt en ging op de linksback spelen waardoor Samantha naar de rechtsback verplaatste naar hun snelle gevaarlijke speelster. Maar Samantha was minstens zo snel of sneller dus dit was een goede zet en zij pakte dit goed op. De 1-2 viel eindelijk, Noa kreeg de bal van Mette vanuit het midden en begon aan haar actie, ze nam de bal op snelheid mee voor haar tegenstander langs, ze ging goed het 16 meter gebied binnen en schoot hard en hoog raak. JAAAAAAAA, eindelijk een doelpunt. Toen was het ook echt wachten op de 2-2 al kregen we deze niet cadeau en wilde Sv Raalte ons zeker nog pijn doen vanuit de counter en enkele corners die ze kregen. Gelukkig liep dit voor ons goed af en kon Maree de 2-2 keihard onderkant lat binnenschieten. Ja, dat was een schitterende 2-2 en we hadden nog tijd….maar tot onze grote verbazing floot de scheidsrechter niet, en hun grensrechter vlagde ook niet voor een doelpunt….dit terwijl zelfs de supporters van Raalte zeiden dat het een duidelijk doelpunt was. Ja, dit maak je ook mee…dus de rug rechten en opnieuw proberen…met elkaar keihard knokken en alles eruit persen wat erin zit. Dit deden we echt als team en met zijn allen!! Maree die natuurlijk flink gefrustreerd was kreeg in de 85e minuut de bal op zo’n 20 meter van de goal. Ze draaide goed weg en haalde wederom met een goede snelheid uit en deze bal ging goed redelijk onder in de hoek waar dus de keepster kansloos was. Ja, eindelijk was er “loon naar werken” voor deze goede wedstrijd. En gerechtigheid voor het niet geheven doelpunt van daarvoor.  Na weinig wedstrijdritme en hiermee een dramatische start van de competitie konden we dit wel even gebruiken. Aanstaande zaterdag mogen we om 11.00 uur tegen de dames Van Socii/Ratti aantreden in de Kranenburg waar we er weer alles aan zullen doen om de punten binnen te slepen!