Vandaag is er een begin gemaakt aan het seizoen 2020-2021, het seizoen waarvan iedereen had gehoopt dat het vanaf het begin op een ‘ouderwetse’ wijze gehouden kon worden. Toch konden de 43 selectiespelers (Vorden 1,2,3) en 18 spelers van de lagere senioren (Vorden 4 t/m 7)  alleen op het veld dat ‘ouderwetse’ gevoel opwekken, want tijdens de trainingen en wedstrijden gelden geen aangepaste maatregelen. In de kleedkamer, onder de douche, in de kantine en direct rondom het veld moeten echter de bekende regels weer in acht gehouden worden, zoals 1,5 meter afstand, goed en uitgebreid handen wassen en bij klachten thuis blijven! Tussen de middag, toen er met z’n alleen een lunch vanuit de kantinecommissie werd geserveerd, zaten de spelers uitgeput van de eerste inspanningen van het seizoen in de kantine, op het overdekte terras of aan één van de picknicktafels buiten de kantine, en bleek direct al dat de keuze om twee grote tenten tussen de kantine en de ballenvanger te plaatsen zijn waarde al heeft bewezen.

De selectie start dit seizoen dus met 3 elftallen en Vorden 1 heeft met 16 spelers haar groep al rond. Koen Oosterhuis is gestopt met voetballen en zijn plek is ingenomen door de van Reünie afkomstige nieuweling Musa Dagdelen. Deze groep wordt aangevuld met Dion Besselink vanuit de JO19-1, wie in ieder geval iedere donderdagavond mee gaat trainen, en de keeper van het 2e elftal. Vorden 2 start dit seizoen de voorbereiding met 16 spelers en trainer Luc Feukkink zal in September de vaste groep van 15 bekend gaan maken. Het 2e elftal zal dus met 15 spelers de competitie in gaan en kent met twee spelers afkomstig uit de JO19-1 van afgelopen seizoen (Mike Verstegen en Gijs Bruinsma) twee jonge aanvullingen. Vorden 3 heeft met Michiel Barink een nieuwe trainer en ook zij zullen op dinsdag en donderdag tegelijk met Vorden 1 en 2 gaan trainen. Het 3e elftal heeft op dit moment 14 spelers en krijgt dus nog 1 speler vanuit het 2e elftal.

De begeleiding van de selectieteams bij de senioren kent weinig mutaties:

Manfred Graven

Gaat zijn 2e seizoen in bij v.v. Vorden en de oud trainer van Bredevoort, KSV Vragender en VIOS Beltrum is zeer tevreden met zijn selectie en bemerkt een prima drive en enthousiaste bij zijn spelers. Wij zijn zeer content met Manfred als opvolger van Michel Feukkink en hij heeft het vorige seizoen duidelijk zijn stempel kunnen drukken op het veldspel. Door enige kleine wijzigingen in de samenstelling van de groep, zal hij met het 1e elftal voor het 6e achtereenvolgende seizoen in de 2e klas met een aangepast strijdplan een plek in het linker-rijtje willen veroveren.

(foto zie hierboven)

René Nijenhuis

Voor het 3e achtereenvolgende seizoen wordt er bij het 1e elftal gewerkt met een assistent trainer en voor het 3e achtereenvolgende seizoen zal René Nijenhuis deze rol vervullen. René is al ruim 20 jaar als jeugd- en seniorentrainer actief bij v.v. Vorden en heeft in het verleden zowel de D1, C1, B1 als A1 getraind en heeft als oud-speler van het 1e (1998-2012) ook nog de nodige ervaring op dit niveau.

Luc Feukkink

Luc gaat zijn 3e seizoen in bij v.v. Vorden en heeft met het 2e elftal in zijn eerste seizoen (2018-2019) tot de laatste speeldag om het kampioenschap gespeeld en de nacompetitie gehaald en afgelopen seizoen van de laatste 6 wedstrijden er vijf gewonnen totdat corona roet in het eten gooide. Luc begint ook dit seizoen weer met een brede, jonge 2e selectie en gaat volledig voor promotie naar de res. 2e klas.

Michiel Barink

Sinds het seizoen 2018-2019 speelt het 3e elftal ook als een selectieteam en nadat vorig seizoen ‘rommelig’ is er verlopen met alternatieve oplossingen in de begeleiding, zal het komende seizoen de binnen v.v. Vorden bekende (jeugd)trainer Michiel Barink het elftal leiden. Michiel had even een jaartje in de luwte gepland (druk geweest met zijn nieuwe huis) nadat hij zeker 10 jaar lang al een jeugdteam had getraind met in de laatste twee seizoenen de JO19-1, maar gaat dus het komende seizoen volop aan de slag met het 3e elftal.

Ard Kettelerij

Ard geldt al vanaf het seizoen 2007-2008 als keeperstrainer bij de v.v. Vorden. Ook het komende seizoen zal hij de selectiekeepers Daniël Wabeke, Robin Verstege, Tomas Oonk en Esly Lindenschot onder handen nemen. Met behulp van zijn assistent worden op dinsdagavond ook de jeugdkeepers onderworpen aan een keeperstraining.

De begeleiding van het 1e elftal zal verder bestaan uit Tim Vrielink, Eddy Hiddink (beide leiders), Gerrit Wenneker en Jordi Houwen (beide grensrechter) en Jesse Dommerholt (verzorger). Het 2e elftal heeft Freddy Pellenberg en Jan Willem Voortman als leider en krijgen oud-speler Don Rouwen als grensrechter. Bij het 3e elftal zal JO19-1 trainer Stijn Wentink de trainer Michiel Barink ondersteunen op zondag en met z’n tweeën de begeleiding van het elftal op zich nemen.

Bij de lagere elftallen hebben wij alweer voor het 15e seizoen de beschikking over Jeroen Tijssen als trainer en worden het 4e, 5e, 6e en 7e op zondagmorgen begeleidt door achtereenvolgens Jeroen Tijssen, Daan Westerveld, Thijmen Wentink en (?)- vacature Vorden 7. Bij het G-team zal Joanne Willemsen samen met Henri Koning de trainingen verzorgen en worden zij ondersteund door Jet Schotsman en DIck Uenk.