Normaal gesproken is er overdag vooral op de dinsdag een drukte van belang op het Sportpark ‘t Grote Veld, omdat dan de ‘Dinsdagploeg’ met allerlei klussen en karweien bezig is. Zo aan het begin van het seizoen, vlak voordat de competitie van start gaat, is er echter ook op andere dagen volop bedrijvigheid op het Sportpark om te zorgen dat alles weer ‘spik en span’ is voor zowel de sporters als de bezoekers. Zo zijn van de week de dug-outs op het 3e veld onder handen genomen, hebben de stoeltjes en de houten zitplaatsen op de tribune een schoonmaakbeurt gekregen en is al het gras onder het hekwerk en de reclameborden rondom veld 1, 2 en 3 kort gemaaid. Woensdagmiddag hebben Harriët Gombert en Margot de hele kantine schoon gemaakt inclusief het houtwerk en de ramen aan de buitenkant. Vandaag was Jan Wentink druk met de belijning op veld 1, 2 en 3, was Johan met zijn zwager druk bezig om achter veld 2 en 3 een nieuwe herindeling te maken voor het opslaghok als volgend jaar het kunstgrasveld er komt te liggen, heeft Gert de twee-wekelijkse maaibeurt voor zijn rekening genomen en werd er van de ballenvanger, de doelnetophouders, enkele goaltjes en lichtmasten rondom het hoofdveld nog weer de ‘roetlaag’ verwijderd. Tenslotte is er vandaag ook nog een hekwerk van Willem Oldenhave geplaatst rondom de pompinstallatie onder het scorebord, Willem hartstikke bedankt! Volgende week dinsdag zijn de dug-outs op veld 2 aan de beurt en tevens staat er nog een schoonmaakbeurt op de planning voor de beide zijkanten van de tribune.

Bekerweekend

Het Sportpark is dus (nagenoeg) klaar voor het beslissende bekerweekend en zal er volgende week helemaal strak bij liggen als de competitie begint. Dit weekend kan het 1e in theorie nog de 2e ronde behalen van de beker afd. Oost, als het weet te winnen van 1e klasser Voorwaarts Twello. Wel is het dan nog afhankelijk van de uitslag bij de andere poulewedstrijd tussen PH en Bon.Boys. Winnen Vorden en Bon. Boys dan eindigen er drie ploegen op 6 punten en dan zal het doelgemiddelde tellen. Bij Vorden 2 is de situatie helemaal super spannend, waarbij alleen de nummer 1 van de poule over gaat. Alle vier ploegen hebben drie punten uit twee wedstrijden en Vorden 2 treedt zondagmorgen om 10.30 thuis aan tegen res. 1e klasser AZC 2. Vorden 3 moet aanstaande zondag niet alleen winnen van Sp. Lochem 3, maar ook nog eens met ‘dikke cijfers’ om eerste in de poule te worden. Het team van trainer Michiel Barink heeft echter voldoende vertrouwen geput uit de winstpartij tegen Wijhe 3.

Bij de jeugd heeft de JO17-1 afgelopen donderdag een goede stap gezet richting de 2e ronde, door de inhaalwedstrijd tegen Witkampers JO17-1 met maar liefst 2-7. Morgen tegen Kon. UD JO17-1 zal beslist worden wie er naar de 2e ronde gaat. Bij de JO19-1 wordt het ook nog heel interessant, want alle vier ploegen staan op 3 punten. Na de prachtige 4-0 winst op 4e-divisionist Grol en de nipte 3-2 nederlaag tegen 3e-divisionist AZSV JO19-1 heeft Vorden JO19-1 het grotendeels in eigen hand. Zij dienen morgenmiddag in de thuiswedstrijd tegen VIOD JO19-1 (14.00 uur) zelf in ieder geval te winnen en aangezien het doelgemiddelde met +3 veel beter is dan de concurrenten is de kans groot dat er dan een plek in de 2e ronde wordt behaald. Vorden JO19-2 en JO17-2 staan er ook erg goed voor en kunnen morgen tegen respectievelijk FC Dinxperlo JO19-3 en Sp. Lochem JO17-3 het karwei afmaken. De JO17-3, JO15-2 en JO15-3 hebben alle drie een bekerwedstrijd gewonnen en één verloren en moeten naast zelf winnen ook nog kijken naar de overige uitslagen. Bij de pupillen speelt onze JO13-1 uit tegen Longa JO13-2 en hebben na de winst op Veluwezoom goede kaarten in handen en de JO13-2 speelt thuis tegen HC’03 JO13-1 en zij kunnen bij winst ook de 1e plek veilig stellen in de poule.

(Bijna) alle is in gereedheid gebracht voor weer een prachtig voetbalweekend inclusief ‘corona-maatregelen’ en wij wensen dan ook alle junioren en seniorenploegen heel veel plezier en succes in de beker!