Volgende week wordt er met pinksteren het Wikee de Vikingtoernooi georganiseerd en spelen op maandag 6 juni het 6e, 2e en 1e elftal hun laatste wedstrijd, maar dit weekend van 28-29 mei staat genoteerd als laatste volledige speelweekend van het seizoen 2021-2022. Het sportpark is daarom ook volledig in gereedheid gebracht en ligt er bij om door een ringetje te halen. Morgenvroeg staat om 11.00 uur de JO11-2 op het programma en bij winst mogen zij zich kampioen noemen en s’middags moet de JO19-1 uit in Laren tegen Witkampers JO19-1 winnen om zich te laten huldigen als kampioenen. Zondag speelt het 1e elftal haar laatste thuiswedstrijd en worden in de rust van de wedstrijd tegen VVG’25 de jeugdelftallen die dit seizoen kampioen zijn geworden, gehuldigd. Na afloop van de wedstrijd Vorden-VVG’25 is er nog een surprise voor alle kampioenselftallen en wordt in de kantine het seizoen feestelijk afgesloten met een prachtig feest in de vernieuwde kantine!

Europlanit Buitensportpark

Iedere week wordt op dinsdagmorgen door de veldploeg, bestaande uit William van der Veen en Ab Hartelman, de beide natuurgrasvelden hersteld van speelschade. Vanaf de maand april wordt er tevens één en in deze periode zelfs twee keer per week de natuurgrasvelden gemaaid door Gert Groot Jebbink en/of Wilco klein Nengerman en tenslotte wordt op vrijdagmiddag door Jan Wentink de lijnen gekalkt en de cornervlaggen klaar gezet. Sinds de vereniging vorig seizoen rondom deze tijd het kunstgrasveld tot haar beschikking heeft, zijn de natuurgrasvelden een stuk minder belast en is er door bovengenoemde werkzaamheden en het (groot) onderhoud door de SBS Vorden sprake van een uitstekende kwaliteit grasmat. Het is dan ook mooi om te constateren dat juist in deze fraaie voetbalweekenden de omstandigheden optimaal zijn en het Sportpark er geweldig bij ligt!

Zaterdag 28 mei

Er staat morgen een volledig programma op papier en dat betekent vanaf 09.00 uur maar liefst 10 jeugdwedstrijden. Om 11.00 uur is de wedstrijd van de JO11-2 en samen met tegenstander Warnsveldse Boys JO11-2 betekent dat dus de nummer 1 tegen de nummer 2 gaat spelen. Bij winst van Vorden mogen zij zich kampioen noemen en vandaar de oproep om morgenvroeg met z’n allen het team aan te moedigen. S’middags speelt de JO19-1 in Laren haar laatste wedstrijd tegen Witkampers JO19-1 en bij winst is de ploeg van de trainers Stijn Wentink en Dennis Spiegelenberg kampioen in de 1e klas. Bij een gelijk spel of verlies zijn zij afhankelijk van wat de concurrent SDOL JO19-1 doet, want leidt deze ploeg ook puntverlies dan zal alsnog de JO19-1 van v.v. Vorden kampioen worden.

Zondag 29 mei

Het 2e elftal speelt s’morgens om 10.30 uur haar laatste thuiswedstrijd van het seizoen en de kampioen van de res. 3e klas KNVB treedt dan aan tegen Ruurlo 2. Om 12.00 uur speelt de Dames 1 haar laatste thuiswedstrijd en om 14.00 uur komt het vlaggenschip in actie tegen VVG’25. Kom allemaal naar het Sportpark om deze laatste speeldag van het seizoen 2021-2022 op ons Europlanit Buitensportpark te beleven.