Vanaf het tweede weekend van mei, toen de jeugd weer welkom was op het Sportpark ‘t Grote Veld om te trainen, heeft het bestuur van v.v. Vorden samen met de kantinecommissie maatregelen getroffen om het voor zowel de spelers, speelsters, stafleden en bezoekers van het Sportpark zo veilig mogelijk te maken. Deze ‘Corona-maatregelen’ zijn altijd gebaseerd geweest op de richtlijnen van het RIVM, de KNVB, het NOC-NSF en in samenspraak en ter goedkeuring van de gemeente Bronckhorst. Op 1 juni was het Sportpark weer voor iedereen geopend en toen zijn direct de maatregelen conform de richtlijnen aangepast en ook toen in het weekend van 15-16 augustus de voorbereiding begon op het huidige seizoen en alle teams weer mochten trainen, oefenwedstrijden spelen en de kantine ook weer geopend was voor, tijdens en na de trainingen, heeft het bestuur en de kantinecommissie de corona-maatregelen weer uitgebreid en toegepast. Dit weekend zijn er voor het eerst sinds 5-6 maart weer wedstrijden op ons Sportpark en vandaar een update van de maatregelen en regels welke gelden op speeldagen.

De webredactie van v.v. Vorden heeft ervoor gezorgd dat op ieder device onderaan de webpagina een directe link te vinden is, om naar de pagina te gaan met daarop de corona-maatregelen en regels van v.v. Vorden te kunnen lezen. Heeft u vragen over uitwedstrijden, douchen na de wedstrijd, hoe om te gaan met bidons enz. klik dan onderaan deze pagina op de ‘corona-link’ en vindt alle antwoorden en reglementen terug.

Op ons Sportpark zijn naast de geldende maatregelen rondom trainingen, wedstrijden, kleedkamers, douchen na afloop en omgang met materialen vanaf vorig weekend (test zondag met 75 senioren) ook algemene regels van kracht betreffende looppaden, kantine en toeschouwers rondom de velden. Zo is er sprake van twee ingangen, namelijk de kleine ingang onder de poort, voor voetballers, voetbalsters (uit en thuis) en begeleiding- en stafleden en de kleine poort bij het entreegebouw voor toeschouwers, ouders, familie en overige niet-voetballende geinteresseerden. Het onderscheid tussen deze twee groepen is ook gemaakt wat betreft de uitgang. Op het Sportpark aangekomen dien je de gele pijlen op de grond te volgen en wil je het Sportpark verlaten dien je de witte pijlen te volgen. De kantine is uitgebreid met twee grote tenten en zodoende is het mogelijk om in iedere ruimte 35 zitplaatsen te hanteren. In de kantine wordt een duidelijke toegangsstroom naar de bar gehanteerd en ook hierbij worden de gele pijlen op de grond als leidraad gehanteerd. Er zijn spatschermen boven de bar opgehangen, er is mogelijkheid om je handen de desinfecteren en je dient zoveel mogelijk te pinnen bij het betalen.

Het belangrijkste voor alle niet voetballende en niet tot de staf behorende geinteresseerden op ons Sportpark is de aanwezigheidsregistratie. Bij het entreegebouw (ingang niet spelers, niet speelsters en niet stafleden) ligt per dag een intekenlijst en hierop dient de naam en het telefoonnummer genoteerd te worden, net als dit bij de Horeca in Nederland ook het geval is.