Soms is voetbal niet te voorspellen, zoals ook hier op deze avondwedstrijd het geval was. We moesten aantreden tegen Ulftse Boy Mo19-1 waar we al eerder uit tegen gespeeld hebben toen we totaal niet compleet waren en toen dus ook met 6-0 verloren. Vanavond voorafgaand aan de wedstrijd al vermeld dat toen het voetballende verschil geen 6 doelpunten was en dat we minimaal gelijkwaardig zijn of misschien wel beter. Dit laatste was uiteindelijk het geval maar wel op een bijzondere manier. De 1e minuten was het een zeer gelijk opgaande strijd, of eigenlijk de hele eerste helft was er weinig verschil in veldspel en ook in kansen. Onze keepster deze avond,  Lotte hield er een paar mooie ballen uit en kwam een aantal keren goed uit haar goal om zo het afronden te voorkomen. Maar uiteindelijk kwam er een redelijk onverwacht afstand schot die Lotte nog wel tegenhield maar de rebound niet meer kon halen en zo kwamen we dus met 0-1 achter wat zeer vervelend was vlak voor rust. En zeker omdat je zelf ook 3 á 4 dotten van kansen hebt gehad die er wederom niet in wilden. Maar dus 0-1 was de ruststand en alles was nog mogelijk. 2 dames uit Mo17  waaronder Amber Hulleman die gewoon zeer goed speelde werd vervangen in de rust door Froukje Menkveld die het evengoed oppakte. Complimenten weer voor deze jonge dames die op dit niveau mee kunnen!! En Maree was bij ons aangesloten om zo met 14 speelsters te kunnen beginnen. Echter Wyke was na de warming-up niet fit genoeg en wilde alleen invallen als het echt nodig was. Dit met in het achterhoofd dat we 3 dagen later weer een wedstrijd is. Femke had de 1e helft hun beste speelster bij zicht staan, hoe goed Femke ook speelde, op snelheid en fysiek kon ze dit gewoon niet geheel aan en is Gitte die linkshalf speelde 1 plek gezakt en Femke naar de linkshalf verhuisd. Dit pakte zeer goed uit, Femke speelde lekker in balbezit en Gitte kon met haar inzet, snelheid en ook een goed inzicht hun rechtsbuiten compleet uit de wedstrijd spelen! ook hiervoor de complimenten!! maar de tweede helft begon en we waren direct (zoals gezegd in de rust) wat brutaler en lieten ons niet wegzetten door de dames uit Ulft. De 1-1 viel al redelijk snel nadat Vera, die de 2e helft echt speelde zoals niemand anders dat bij ons kan, Maree bediende met een mooie steekpass en Maree de bal met 120 km/uur langs de keeper schoot. Ik denk dat hun keepster daar zo van was geschrokken want de eerste 3 ballen er na waren niet haar beste acties en zo kwamen we door Vera en Dione en Sarah al snel op een 4-1 voorsprong. Ja dan is de wedstrijd gespeeld. Maar gelukkig bleven we door voetballen en kansen volgden snel achter elkaar, Na Dione, 2x Maree en nog een keer Vera kwam de eindstand op 8-1 uit en snap je niet dat je in de rust eerst met 0-1 achter moet staan en dan dit er nog uit kan persen. Conclusie is wel dat de mentaliteit goed is en ook conditioneel zijn we meestal sterker dan de tegenstander. Ja dames, trainen heeft dus toch echt zin! Maar dat was al lang bekend bij de meesten! Ook Amber was er weer en als een tropische verassing stond ze weer in het veld maar kon nog net geen 90 minuten volbrengen i.v.m. kleine vakantieblessure, Dione en Amber zijn mede daarom ook een kwartier voor tijd gewisseld en hebben Roos en Amber Hulleman ook nog weer even mee gedaan op deze koude avond! Maar goed, nu 6 punten uit 4 wedstrijden en de koploper DVV heeft er 7 uit 3, maar DVV krijgen we nog 2x dus alles in eigen hand voor een mooie 1e seizoenshelft en wie weet wat er nog komen gaat! Als we er met zijn allen voor gaan is alles mogelijk! Zaterdag eerst tegen DVC ’26 in Didam om daar de 3 punten in de koffer te proppen wat zeker niet vanzelf zal gaan!! Dames succes en ga zo door!!