De eerste 3 punten zijn een feit, Lochem waar we in de beker ook tegen gespeeld hebben was vandaag onze tegenstander en vooraf waren we dus gewaarschuwd. Echter bij Lochem ontbraken 3 speelsters waardoor ze zeker ingeleverd hadden ten opzichte van de vorige wedstrijd. Ook zou Jasmijn van Geitenbeek nog bij ons aansluiten vanuit Mo17 maar die had te veel last van een blessure helaas. Daarentegen misten wij Alysia, Amber, Noa, Wyke en Femke….dus dat alles kunnen we weer weg strepen. Ilse Rondeel van de Mo17-1 keepte bij ons wat ze uitstekend heeft gedaan, goede reddingen en goed spelvervolg. En Joanne Willemsen en Maree Oplaat deden vanuit Dames 1 mee. Dit betekende samen 1 wissel en dat is normaliter wat weinig maar goed, als we een keuze hadden. De opdracht was zeker voor de middenas dat Vera die eigenlijk voorstopper speelde meer als mid-mid moest gaan voetballen en dat Maree vanaf de mid-mid doorschoof naar de positie rondom de spits. Ja, omschakelen is dan belangrijk en de bal niet te snel verliezen ook. Dit ging ons eigenlijk direct na de aftrap redelijk goed af, echter na ongeveer 10 minuten was het wel 1-0 voor Lochem doordat ze een bal onderschepten en direct een steekpass gaven waaruit ze scoorden onhoudbaar voor Ilse. We lieten ons niet van de wijs brengen en beleven voetballen. Lochem speelde ver vooruit waardoor er ruimtes achter hun verdediging lagen. Keer op keer werden er ballen in de diepte gespeeld waaruit we zeer gevaarlijk werden. En ja, hoe moeilijk we tot vandaag tot scoren kwamen was vandaag eigenlijk nog steeds te zien. We hadden wel weer veel kansen nodig de eerste 3 keer 1op1 richting hun keepster waren nog geen succes. Hierbij werden we een beetje geholpen doordat we een terechte penalty kregen. Maree eiste de bal op en schoot deze keurig strak onderin de hoek. 1-1! ja dit voelde goed en smaakte naar meer. Vanaf toen was het kans na kans voor ons en gelukkig gingen de ballen er toen wel in. Dione en Lotte gingen rechts voorin een goede combinatie aan waar Lotte door kon lopen en een mooie voorzet kon geven. Waar we een jaar geleden nog ergens aan de zijlijn stonden te kijken hoe onze medespeelster het deed, Was Gitte nu al wel goed naar binnen gekomen en schoot de voorzet onberispelijk in! mooi dat je deze vooruitgangen ziet! De ruststand was uiteindelijk 1-4 doordat Dione haar 4e en 5e kans wel verzilverde, als die toch eens iets rustiger werd voor de goal!!J In de rust moet je dan aangeven wat allemaal niet goed ging, dit was wel lastig, we speelden allemaal met een grote glimlach, lekker fanatiek en de wil om te winnen was zeker aanwezig. de enige coaching was eigenlijk dat we iets minder vaak diepte moeten kiezen als we de hele wedstrijd van onze spitsen willen kunnen blijven genieten. Want het was heel verleidelijk om deze diepteballen te geven. De tweede helft kwam Lochem we iets meer in balbezit maar verder zonder echt gevaarlijk te worden. enkele corners waren zeker een wapen bij hun maar gingen er deze keer niet in. Onze kansen bleven zich opstapelen maar iedere keer net niet, Esther die verder zeer goed speelde kwam  een paar keer goed mee op zoals Lotte dat aan de andere kant ook deed. Maar hun pogingen waren net met te weinig power om Lochem pijn te doen. Ook Sarah die voorin in de spits het uitstekend deed veroverde de bal, ging de combinatie met Roos aan en nam de bal 1op1 richting keeper mee, Dione die was meegelopen kreeg precies op het juiste moment de bal van Sarah waardoor deze kans echt niet meer te missen was en dit in de 77e minuut de 1-5 betekende. Natuurlijk was de wedstrijd al lang gespeeld maar een doelpuntje is toch altijd leuk. In de 81e minuut bekroonde Gitte haar goede wedstrijd met een 2e treffer en stelde de eindstand vast op 1-6. Natuurlijk komen de dames die scoren vaker met naam in een verslag voor maar ook Britt rechtsback, Ilse Linksback hebben dit uitstekend gedaan, nagenoeg foutloos. Iedereen haalde vandaag gewoon een dikke voldoende! Deze uitslag hadden we niet verwacht maar is zeker welkom en dit geeft vertrouwen naar de volgende wedstrijd die op woensdag 30 oktober pas gespeeld wordt bij Socii in Wichmond om 19.00 uur. Dus kom ons aanmoedigen om tegen Ulftse Boys Mo19-1 (uitwedstrijd 6-0 verloren) de punten in eigen huis te kunnen houden.