Na de altijd lastige periode betreft weer, carnaval en voorjaarsvakanties mochten we eindelijk weer aantreden tegen onze buurclub Pax Mo19-1. de feiten waren dat wij bovenaan stonden en Pax nog maar 1 wedstrijd gespeeld had en deze verloren had en daarom onderaan de ranglijst stond. Na 1 of 2 wedstrijden kan je verder nog niet veel zeggen over het niveauverschil en kan je zeker niet spreken van een makkelijke overwinning. Hier moeten we ten alle tijde 100% inzet voor leveren en dus echt altijd spelen met de wil om te winnen. Vooraf is dit natuurlijk goed aangegeven en aan de inzet lag het ook zeker niet. Maar een veldoverwicht betekend niet direct doelpunten….de hele 1e helft rondom het 16 metergebied van Pax gespeeld maar geen doelpunten helaas. de afstand schoten van ons waren iedere keer net niet goed geraakt en de enige die wel goed werd geraakt door Vera belande op de paal. Kortom een ruststand van 0-0 en kansenverhouding van ongeveer 20-1 want Pax had ook maar zo nog een doelpunt kunnen maken in die ene uitval. Ja dat is ook voetbal. Wat deden we dan verkeerd….? Op zich deden we niet veel verkeerd maar kon er wel een heleboel beter en slimmer gespeeld worden. Als je een dergelijk veldoverwicht hebt dan is het verleidelijk om als middenvelders nog verder naar voren te gaan spelen. Op deze manier sleep je de tegenstander nog verder achteruit en maak je voor jezelf de ruimtes nog kleiner dan nodig is. Dit hebben we de 2e helft beter gedaan en dit resulteerde uiteindelijk dus ook in doelpunten. Na de 1-0 was het ook direct klaar en was het schild wat Pax had opgetrokken echt doorbroken. Aanval op aanval volgde en leverde kans na kans op. Veel aanvallen vanaf van Lotte en Gitte vanaf de rechterkant en links waren het Roos en Teuntje die voor veel voorzetten en mooie acties zorgden. eindelijk wat meer vanaf de zijkanten en wat meer variaties in de aanvallen. Ook door het midden bleven we gevaarlijk met Amber die haar duels weer 100% won en iedere 2e bal daarachter weer door Vera en Britt opgepakt werden. de Eindstand werd uiteindelijk 7-0 door doelpunten van Roos 1x, Teuntje 2x Gitte 2x en Noa S 2x, Noa Schuppers die een zeer productieve middag had met ook nog eens 3 assists bij haar 2 doelpunten was echter nog niet tevreden. “het hadden er meer moeten zijn” Natuurlijk is het goed dat we meer willen….maar blijven genieten is prioriteit nummer 1 en plezier hebben met de hele groep! Aanstaande zaterdag spelen we om 14.45 uur uit in en tegen Westervoort Mo19-1. Hier gaan we er voor om onze 1e positie op de ranglijst met een voorsprong van 3 punten in elk geval te behouden en misschien wel uitbreiden. Kom ons gerust aanmoedigen!!