Zaterdag 30 november was het weer zover. De dames van Mo19-1 mochten weer tegen de erg fysiek spelende meiden uit Zevenaar DCS/OBW m019-1.
Het was een zonnige dag maar helaas was de uitslag en vooral de manier waarop niet echt zonnig maar meer onweer en regen.
We hadden voor het eerst de toss verloren maar hierom mochten we wel beginnen met de aftrap.
Maree, Lynn (Dione) en Maxime (Alysia) hebben ons deze dag aangevuld om het team compleet te krijgen.
We hebben tot de 26e minuut stand gehouden en de 0-0 goed weten vast te houden. Helaas viel toen de 1-0 iets later ook de 2-0.
Hierna hebben we ons herpakt en nam Amber een geweldige corner direct in de voeten van Maree die het projectiel op de lat plaatste maar gelukkig de rebound wel kon verzilveren en dus 2-1 maakte.
Toen was het rust, Ilse was bezig om voor iedereen een broodje frikandel te halen en miste helaas hierdoor de wijze woorden van Mikkie in de kleedkamer die deze dag i.v.m. afwezigheid van Erik deze taken op haar nam.
Dione en Ilse hebben de hele 2e helft positief gecoacht vanaf de bank! – schijnbaar was dit onder dwang van Mikkie maar goed….:) het hielp in elk geval dus weer goed coachwerk!
De tweede helft werd er door iedereen geknokt voor wat ze waard waren en de scheidsrechter (ook trainer van dit team) had vooraf gelukkig al gezegd niet partijdig te gaan fluiten.
Echter we hadden een 100% penalty verdiend (zelfs de tegenstanders waren het hier mee eens) die niet werd gegeven en veel duw en trekwerk werd niet bestraft.
Sarah die onderuit werd gehaald met een flinke trap op haar enkel is hierdoor geblesseerd geraakt, eindresultaat:  geen penalty en speelster kwijt….!!
Al met al heel zuur en vervelend als je geen onpartijdige scheidsrechter hebt in zo’n wedstrijd waar de tegenstander echt vals en hard speelde.
Net voordat we de penalty hadden moeten krijgen was de 3-1 al gevallen en dit was uiteindelijk dan ook de eindstand.
Beter gespeeld dan de vorige wedstrijd tegen hun en we konden ons zelf hierom ook niets verwijten.
Sem Kosse heeft deze middag gevlagd bij ons wat hij ondanks de avond ervoor nog redelijk scherp kon.
Even had hij het aan de stok “figuurlijk” met iemand aan de zijlijn maar Sem liet deze man duidelijk weten dat hij zich beter met zijn eigen zaken moest bemoeien.
14 december spelen we thuis in Wichmond om 13.00 uur onze laatste wedstrijd van deze 1e seizoenshelft tegen de koploper DVV uit Duiven.
We staan nu 5e wat ook zo zal blijven ongeacht de laatste uitslag dus we kunnen geheel vrijuit spelen.
DVV is inmiddels al kampioen en ook voor hun staat er dus niets meer op het spel.
We zullen desondanks proberen er een mooie leuke wedstrijd van te maken om alvast weer voort te borduren naar de komende 2e seizoenshelft.
In de 2e seizoenshelft krijgen we gelukkig versterking van Noa (FC Zutphen) en Teuntje (Oeken / Brummen) en als onze blessures dan weer weg zijn hebben we totaal 15 dames om de strijd aan te gaan.
Dit beloofd weer een hoop goeds en veel plezier gaan we vanuit!!