De thuiswedstrijd en tevens laatste bekerwedstrijd voor aanvang competitie mochten we aantreden tegen AZC mo19-1 wat voor ons een bekende tegenstander is. Elke wedstrijd tot nu toe was het een gelijk opgaande strijd waarbij de gelukigste wint. En ja, waarom zou het vandaag anders gaan. We begonnen goed en hadden een duidelijk overwicht qua spel en zeker qua voetbal, er was duidelijk te zien dat er bij ons een idee achter zat hoe we wilden spelen door te gaan opbouwen en dan op deze manier ook kansen af te dwingen. zonder echte hele grote kansen te krijgen speelden we 80% op de helft van AZC en was het toch echt wachten op onze openingstreffer. Maar het probleem bij ons is de laatste bal, echt de trekker overhalen zodat een keeper kansloos is lukte ons niet. alle schoten van rondom het 16 meter gebied gingen allemaal net over, langs of te zacht en dus houdbaar voor hun keepster. We hadden deze 1e helft gewoon zeker 1 maar eigenlijk wel 2 doelpunten voorsprong moeten nemen en ook verdiend. Maar goed, 0-0 was de ruststand en we gingen de tweede helft na wat wissels natuurlijk weer vol aan de bak om de 3 punten in eigen huis te houden. Natuurlijk is het een beker- (oefenwedstrijd) maar toch is het zuur als je redelijk tot goed speelt en dan niet wint. dat zal iedere sporter het met ons eens zijn. Het wapen en spelidee van AZC was éénvoudig, de bal aan hun laatste man geven en die kon de bal zeker 40 meter verplaatsen om zo direct over onze verdediging heen te spelen en dus gokten zijn 100% op de counter. We hadden dit goed onder controle door goed op 1 lijn te spelen wat Ilse Hissink goed deed samen met de backs Femke en Britt. Amber Moeshart won veelal de duels net voor de verdediging dus was er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht. Maar dan valt er toch in 1 keer een bal overheen waar hun beste speelster vanuit het middenveld was gestart met een goede loopactie waar we even geen antwoord op hadden. ze schoot de bal ook snoeihard binnen waardoor onze keepster Roos kansloos was. Maar vanaf hier nog minimaal 20 minuten te spelen dus mouwen opstropen en weer verder….We bleven knokken en hebben daarna een aantal haggelijke situaties veroorzaakt waarbij het OE en AA gehalte zeker van toepassing was. We schoten een bal op doel die onderkant lat tegen de keepster aan kwam, en via de keepster weer tegen de neus van een ongelukkige AZC verdedigster die daarna (FLINK VERKOUDEN) het veld moest verlaten hierdoor. en in de rebound van bovenstaande schoot Esther weer goed in maar ook deze werd net geblokt, maar nee, dus weer net geen doelpunt. Onze voorhoede Dione, Amer Hulleman (o17) en Sarah konden samen net geen vuist maken om er een keer goed doorheen te gaan. en ook het middenveld waaronder Vera, Esther en Lotte konden niet een goede opening vinden in de defensie van AZC. De laatste 10 minuten zijn we nog meer 1 op 1 gaan spelen met dus een 3-4- 4 opstelling wat in de praktijk eigenlijk tot een 3-7 opstelling uitkwam, iedereen mee naar voren en alleen de achterste 3 voor de afvallende ballen. maar eerlijk is eerlijk, AZC hield goed stand en knokten ook voor wat zij waard waren. 1 In de laatste seconden ging Dione nog even door haar enkel maar gelukkig viel dit mee! Al met al een zeer goede oefenwedstrijd om mee te nemen naar de competitie waar we zeker moeten werken aan ons scorende vermogen. Want alleen met doelpunten krijg je meer dan 1 punt in een wedstrijd!!