Teamwork; Ja, alles wat vorige week tegen Dieren net niet goed ging, ging vandaag wel goed. We hielpen elkaar over het hele veld. Onze tegenstander die zeker niet slecht speelde kwam er vandaag niet of nauwelijks aan te pas. Dit was zeker onze verdienste omdat we overal kort bij stonden, als de eerste de bal miste dan had de 2e of anders de 3e direct daar achter de bal wel weer. Maar goed, dan heb je nog niks, het gaat tenslotte om doelpunten.

In de 5e minuut was het een perfecte steekpass van Noa op Dione die op snelheid lag en deze ook perfect afronden. in de 25e en 39e minuut hebben we er nog 2-0 en 3-0 van gemaakt omdat de kansen zicht steeds opstapelden en we steeds meer de overhand kregen. maar 0-3 was dus de ruststand. In de rust hebben we 3x gewisseld, dit zie je altijd even terug, weer even wennen aan elkaar maar toen begon het weer te lopen. Dit resulteerde dan ook in de 44e minuut al in de 4-0 waar Esther met een werkelijk briljante steekpass Dione vrij voor de keeper zette. Dione schoot de bal echter tegen de goed keepende sluitpost van Pax maar als een echte spits was Roos er als de kippen bij om deze bal tegen de touwen aan te werken.

Deze afvallende ballen waren de gehele wedstrijd waar dan ook op het veld voor ons, en vooral daar win je de wedstrijd mee. de 5-0 en 6-0 vielen uiteindelijk ook nog met als extra opmerking dat de 6-0 wel een hele mooie aanval was, ik heb ze niet geteld maar ik denk dat we vooraf de bal wel 10 tot 15 keer in de combinatie lieten rondgaan waarna Vera met een leep balletje Dione vrij voor de keeper zette en keurig afronden. Lotte heeft deze wedstrijd gekeept maar eigenlijk weinig te doen gehad, want hierboven vermelden we vooral wat er aanvallend goed ging…. maar dan doe ik de achterhoede veel te kort.

Ilse Hissink, die werkelijk geen verkeerde keuze heeft gemaakt, alle ballen die ze kreeg en rustig kon voetballen zorgden direct weer voor een goede voortzetting, met veelal Amber direct daarvoor die altijd aanspeelbaar was. ook Femke en Ilse de Leeuw speelden een prima partij. Al met al dus weer een trotse coach die vooral trots is op de teamprestatie! Ga zo door dames!!