Personele problemen waren voor ons zeker een belangrijke factor deze ochtend. Nadat Dione (blessure) en Roos en Lotte (school) er sowieso niet bij waren hadden we er bij aanvang nog maar 13 over. Hierom hadden we Marije Koetschuiter gevraagd of zij ons, in elk geval voor vandaag weer wilde versterken. Gelukkkig kon dit (Dank!) want ze moest achteraf gezien ook gewoon de volle 80 minuten aan de bak. Britt had een lichte hamstring-blessure maar zou als alles goed ging wel kunnen keeppen. Helaas werd tijdens de warming-up al duidelijk dat dit het toch niet ging worden. Vera was de back-up hiervoor en heeft deze rol meer dan goed vervuld! Maar goed, er was ook nog een wedstrijd. Grol stond bij aanvang nagenoeg onderaan maar we wisten al wel dat dit niet maar zo 3 punten zou worden. De verschillen zijn zeker wel aanwezig maar je moet er wel 100% voor knokken en allemaal een voldoende halen wil je in deze competitie 3 punten pakken. Maar dat is juist het leuke er van! Grol was qua veldspel, duels en 2e ballen gewoon scherper en feller dan ons. Natuurlijk doordat we noodgedwongen enkele speelsters op een plek hadden staan die daar nog nooit hadden gespeeld was dit wennen. maar eigenlijk de hele eerste helft kwamen we er net niet aan te pas echter zonder veel kansen weg te geven. het enige wat Grol kon was af en toe schieten van afstand en hier stond Vera dus als een betrouwbare sluitpost nog achter. Zelf zijn we maar enkele keren voor hun goal geweest en zou dus ook niet terecht zijn als wij hadden gescoord. Maar ja, soms is voetbal niet eerlijk. Vera heeft een goede trap en kon de bal direct naar voren spelen waar Noa, Gitte en Sarah stonden die hier alert op moesten zijn. Als de bal er 1x doorheen valt loop je alleen op de keeper af. Dit lukte een aantal keren maar de verdedigers van Grol waren ook snel zodat we eigenlijk maar 1x net als Grol een kans hadden die er eigenlijk in had gemoeten. Grol was uiteindelijk de 2e helft ook wel iets de bovenliggende partij maar we kwamen er meer uit en vaker bij hun doelgebied dan de 1e helft. Het mooie is dat we met elkaar echt 80 minuten hebben geknokt voor wat we waard zijn om er toch 3 punten van te maken en in elk geval de nul achterin te houden. Dat is zeker een compliment waard! zo goed we als team fungeren was ons aan het begin van dit seizoen nog niet gelukt. We staan nu op een keurige 4e plek met 7 punten uit 5 wedstrijden waar we zeker trots op mogen zijn. 6 april mogen we weer aantreden in Harreveld om 14.30 uur. zij hebben nu 6 punten uit 4 wedstrijden dus dit belooft weer een spannende pot te worden!!