Vandaag mochten we aantreden om 13.00 uur thuis tegen Lochem 019-1. Hier hebben we 2x eerder tegen gespeeld wat in de beker een nederlaag opleverde en in de competitie een overwinning. Dus het was zeker geen uitgemaakte zaak dat we even zouden winnen omdat Lochem de laatste (6e) plek op de ranglijst had ingenomen. Lochem heeft hetzelfde probleem als wij, smalle selectie met veel blessures. Lochem was in onze eerste ontmoeting in de beker echter nog wel compleet waar wij toen al enkele dames misten in onze selectie. Maar vandaag zaten we in hetzelfde schuitje en lag het dus aan de vorm van de dag en hoe we dit positioneel en goed zouden gaan uitspelen wie er de 3 punten mocht houden. We begonnen met Ilse Hissink in de goal doordat ook zij al een tijd last heeft waardoor 90 minuten voetballen te veel gevraagd is maar een keeper toch beduidend minder meters maakt als het goed is. We begonnen goed aan de wedstrijd en zetten als team goed druk naar voren. mede door de coaching dat we eerst onze verdedigende taken moeten uitvoeren en niet als een kip zonder kop naar voren gaan rennen en op deze manier weer makkelijk tegendoelpunten weg geeft, ging dit goed als team. de 2e ballen en duels waren bijna allemaal voor ons en op deze manier dus ook een duidelijk veldoverwicht. Yrsa (mo17) deed met ons mee en heeft ons even laten schrikken, ze had een blessure waarbij wij dachten dat haar vooraf met tape versierde knieën het begeven hadden, direct Esther warm lopen en wisselen, gelukkig bleek het bij Yrsa mee te vallen. Na enkele speldenprikjes richting hun doelgebied was het in de 21e minuut Amber die na een mooie combinatie vanaf middenachter uiteindelijk via Wyke die dus de assist op haar naam mocht schrijven Amber die de bal weer goed mee nam en de bal in de verre hoek over de keeper schoot!! mooi en dik verdiend doelpunt. Hierna bleven we gelukkig door voetballen zoals vaak niet het geval is geweest bleven we combineren met Vera, Britt en Esther ook van achteruit opbouwen. en op deze manier het middenveld bereiken waar Amber vandaag zeer goed speelde in balbezit maar zeker ook positioneel. Natuurlijk neem je hierbij een enkel risico maar als je er op deze manier onderuit speelt ben je ook direct veel verder en goed op weg. De tegenstander vind dat niet leuk en kregen op deze manier geen enkel gevoel dat er bij ons iets te halen viel. de ruststand bleef op 1-0 staan waar we door griepjes Gitte en Roos beter even konden wisselen. Hiervoor kwam dus Yrsa die het toch niet kon laten en heel graag het veld weer in wilde kon dus weer lekker aan de bak, Wat ze echt uitstekend deed, ze kwam er in op de rechtshalf voor Gitte en rende een paar keer vanaf het middenveld richting achterlijn en vanaf daar werd de voorhoede bediend. Hier had Lochem geen grip op en hierdoor bleven we maar aandringen en was het wachten op ons tweede doelpunt. Echter deze viel maar niet en zoals dan vaak het geval is krijg je hem zelf om de oren. Maar hier stak Ilse Hissink een stokje voor door in korte tijd 2 goede reddingen te maken en het dus zo 1-0 bleef, Dat Lochem een korte periode aan onze kant speelde hadden we echter aan ons zelf te danken. Amber en Joanne speelden samen TE ver naar voren en dan is er bij balverlies een gapend gat op het middenveld waar Lochem de bal op dat moment vaker kon oppakken. Maar na enkele minuten was dit volledig weer onder controle en konden we weer zelf vooruit spelen. Lotte die vandaag weer in de spits speelde deed dit wederom uitstekend, bijna iedere bal naar voren kwam ze goed voor haar tegenstander en konden we hierdoor aansluiten en doorvoetballen. Wyke en Sarah deden ook wat ze moesten doen en dat was de bal vast houden en wachten op de aansluiting afwisselend met een actie om zelf richting doel te gaan om voor te zetten of af te ronden. Hierin zijn we flink vooruit gegaan en ik denk en hoop ook dat iedereen hier het voordeel van inziet. Uiteindelijk hebben we onszelf nog beloond na een werkelijk briljant overstapje van Lotte kreeg Sarah de bal voor de voeten die dus weer door gewoon goed opstellen haar doelpuntje kon mee pikken. Eigenlijk verdiende Lotte ook haar doelpunt maar toch mooi dat ze dit gunde aan Sarah! de 2-0 was uiteindelijk de einduitslag waar we nu met nog 2 wedstrijden te gaan op de 5e plek staan met 6 punten voorsprong op Lochem en 3 punten achter staan op Ulftse boys waar wij nog een wedstrijd minder hebben gespeeld. Dus 3 punten in 1 van de laatste 2 wedstrijden kan nog een 4e plek betekenen. En dit is waar we vol voor moeten gaan met zijn allen! zaterdag mogen we om 15.00 uur weer aantreden in Zevenaar tegen DCS-OBW waar we de vorige keer redelijk geflatteerd met 5-1 van hebben verloren. Kijken wat we nu teweeg kunnen brengen en een sportieve revanche kunnen nemen.