6 april, het was schitterend voetbalweer en deze middag mochten we naar Harreveld afreizen om daar onze kunsten te vertonen. Nadat er op de heenweg voor het verzamelen al weer een goede daad was verricht,
tenminste er werd verteld dat ze door het redden van een hond 10 minuten te laat waren. Als trainer / coach moet je dan maar aannemen dat dit zo is☺. Maar goed, dit ging natuurlijk van de tijd van de
wedstrijdbespreking af, maar gelukkig viel er weinig te zeggen. “eigen spel” , “als team fungeren” en “heel veel plezier” zijn eigenlijk de sleutelwoorden. De wedstrijd begon en direct was duidelijk dat we er zin in
hadden. na ongeveer 10 balcontacten kwam de bal achterin bij Esther en die gaf een pass op Noa naar voren. Noa nam deze goed mee en ging op snelheid langs haar tegenstander en schoot toen “verwoestend”
in☺ (kregen beetje hulp van keeper, ssst!) maar dus in de eerste minuut al 0-1. Dat is lekker beginnen! Daarna ontplooide zich een gelijkopgaande wedstrijd waarbij eerlijk gezegd moet worden dat onze
tegenstander hier wel de bovenliggende partij was. ze kregen alleen door ons toedoen weinig ruimte om tot echte kansen te komen en de overige ballen waren voor onze zeer sterk keepende Britt die na een slepende
blessure eindelijk gelukkig weer 80 minuten op het veld kon staan. Alysia die na 20 minuten wilde wisselen omdat haar knie nog steeds niet meewerkt werd vervangen door Mandy. Roos wilde na 20 minuten ook een
wissel want ze had toen al haar 10 kilometer per wedstrijd er ongeveer op zitten. Het woord doseren is bij haar dan ook onbekend. Maar zo veel werklust en inzet kan je alleen maar blij mee zijn!! Femke kwam op de
plek van Esther omdat Esther de positie van Roos moest opvullen. 0-1 was dus ook de ruststand. in de rust kwam Amber er in voor Ilse de Leeuw en Sarah er in voor Gitte. De tweede helft was wederom een
gelijkopgaande strijd wat zeer aantrekkelijk was om te zien zonder al te veel echte kansen aan beide kanten. Waar ongeveer 5 minuten voor tijd Britt een zeer belangrijke redding maakte door een mooi afstandsschot van richting te veranderen en via de lat de bal weer terugkwam in het veld en vanaf daar de tegenaanval werd ingezet, Ilse Hissink gaf de bal aan Vera, die op haar beurt direct Noa bediende op het middenveld. Noa hield de bal (eindelijk☺) wat langer bij zich en speelde pas op het moment dat hun laatste verdediger moest kiezen. De grensrechter van de tegenstander vlagde nog wel even maar gelukkig zag de scheidsrechter het goed want dit was nooit geen buitenspel en uiteindelijk resulteerde dit in de 80e minuut in de 0-2 door Roos wat ook de eindstand was. Wat een teamprestatie! gemiddeld genomen over de hele wedstrijd was onze tegenstander misschien wel weer iets de bovenliggende partij qua balbezit, maar je je als team zo staande houden en dan het zo afmaken, dat zijn echt de stappen die we als team gemaakt hebben. Natuurlijk vergeet ik een aantal dames te noemen zoals Ilse Hissink die werkelijk alles tegenhield achterin en 9 van de 10 keer ook voor een goede voortzetting zorgde. Maar deze wedstrijden zijn vooral de samenwerking als team zeer belangrijk waar deze coach dus ook het meest trots op is!!! nu na 10 punten uit 6 wedstrijden bezetten we de 5e plaats in de competitie. Zaterdag 13 april moeten we thuis in Vorden om 13.30 aantreden tegen de nummer 4 DVC’26 uit Didam. die 10 punten uit 5 wedstrijden nu hebben. Dit zal dus een zware dobber worden maar we gaan er alles aan doen om de punten in eigen huis te houden.