Terwijl de zomerstop volop aan de gang is, is men op het Sportpark ‘t Grote Veld en achter de schermen druk bezig met allerlei werkzaamheden en voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Zo was het afgelopen maandagavond bijvoorbeeld een drukte van belang, want naast een overleg van de kantinecommissie, een vergadering met de Webredactie en een gesprek tussen enkele TJC-leden was er ook nog een gezamenlijk overleg tussen diverse Vordense verenigingen,  inclusief v.v. Vorden, over ‘Open Club’. Om maar aan te geven dat het binnen de vereniging zeker geen zomerstop is en het allemaal gewoon door gaat. Hieronder een opsomming van de diverse werkzaamheden en voortgang.

Veldonderhoud

Door de extreme droogte is er de afgelopen maand flink gesproeid en heeft Johan met diverse hulpkrachten zoals o.a.  Freddy, Herman, William, Henk en de dinsdagploeg constant volgens een bepaald schema de drie velden en de oefenhoek voldoende nat gehouden. Afgelopen week is er extra geprikt en gerold en heeft de dinsdagploeg een extra ronde kunstmest gedraaid. Er zijn nog enkele weken te gaan voor de opening van het seizoen en de tussenstand op dit moment is zeker niet slecht te noemen en door o.a. monsternames kan gepeild worden dat de ‘mat’ steviger en vaster is dan vorig jaar rondom deze tijd.

Dinsdagploeg

Ook in de zomermaanden blijft , de ‘dinsdagploeg’ in de weer om allerlei werkzaamheden te verrichten en verbeteringen door te voeren. Naast de ‘standaardwerkzaamheden’ zoals groen, schoonmaak en opruimen is er de laatste weken ook aandacht besteed aan het hekwerk, banken en kleedkamers.

Ballenhok

Het ballenhok wordt geheel vernieuwd en verbeterd, waardoor het alleen nog maar mogelijk is om voor leiders/trainers met een bijbehorende sleutel ballen voor de training of de wedstrijd hieruit te halen. Per leeftijdscategorie zijn aparte vakken gemaakt en Johan Verstege (stellage) en René Nijenhuis (hekwerk met slot) zullen de komende twee weken de laatste handelingen verrichten, waarna er voor Vorden1, Vorden2, Lagere Senioren, Dames1, JO19, JO17, JO15, JO13 en JO11/JO9 (E- en F-pupillen) aparte vakken beschikbaar zijn.

Kantine en keuken

De vernieuwde kantine en keuken wordt werkelijk prachtig en afgelopen week is de vloer geplaatst en dit geeft het geheel nog meer cachet!. Om naast de clubkleuren ook op een andere wijze de echte ‘voetbalsfeer’ te laten bestaan, is er op één wand de verzameling met voetbalshirtjes neer gehangen. In de afgelopen week kwam hier één bijzonder exemplaar bij, want van ons (oud) lid Wouter van Ditshuizen kregen wij het originele wedstrijdshirt van de Graafschap Jeugd, waar hij het afgelopen seizoen in heeft gespeeld. Jeroen Tijssen nam het shirt dankbaar in ontvangst en heeft het inmiddels een mooi plaatsje gegeven aan de voetbalwand van v.v. Vorden.