De laatste bekerwedstrijd mochten we tegen SHE Vr1 aantreden. Gelukkig was onze tegenstander er wel in tegenstelling tot de rest van de vereniging. Die waren hun roes nog aan het uitslapen vanwege de kermis. Maar goed, wetende dat SHE 3-3 tegen Pax heeft gespeeld was het voor ons zaak om deze wedstrijd gewoon te winnen. Ja, daar zit meteen de valkuil, “dat doen we wel even”. De wedstrijd begon en in de 1e helft begonnen we weer met Tess Hietbrink op de goal vanuit de Mo20 die zolang Maxime herstellende is van haar knieoperatie voor haar invalt. Superfijn Tess! En een andere voor haar vreemde positie werd door Noa ingevuld. Ze mocht op 10 plaats nemen als aanvallende middenvelder. Dit was het laatste wat we wilden proberen betreft posities, wie waar kan, of zou kunnen spelen. We begonnen redelijk tot goed. We hadden goed de druk erop en probeerden SHE zo kort mogelijk bij hun eigen doel te houden. Er waren ook zeker mogelijkheden om de score al eerder te openen maar de afronding was iedere keer niet zuiver genoeg en recht op hun keepster af. SHE had hierbij een aantal speelsters die zeer balvast waren en waar hun keepster dus de lange bal koos, ze vaak ook in balbezit kwamen. Dit betekende voor ons veel omschakelen en hard werken. Wat er bij ons in zit is dat we bij iedere bal die we krijgen direct voorwaarts willen. Hierbij liepen we meestal tegen een muur van speelsters en was het vaak balverlies, dus wederom omschakelen. Als we met iets meer geduld de bal sneller verplaatst hadden was er uiteindelijk meer ruimte ontstaan en dan moet je hier gebruik van maken met een snelle aanval door in te spelen en bij te sluiten. Ook hadden we de optie met Marée rechts en Els links om vanaf de zijkanten de ballen voor de goal te leggen. Ook hierbij lukte het nog niet. Het was uiteindelijk Noa die op aangeven van Amber de bal goed direct in de beweging meenam en de 0-1 op het bord zette, natuurlijk verdiend gezien het spelbeeld. Hierna was het Lynn die een prachtige kop-goal maakte na een mooie voorzet van Marée. Dus toch resultaat via mooie acties en voorzetten. Maar SHE was zeker nog niet verslagen en ze zetten zelfs een tandje bij. Na de rust ging het zeer moeizaam bij ons, dit ook omdat SHE er een balvaste spits neergezet had. Onze druk vooruit was niet voldoende zodat hun spits iedere keer bereikt kon worden. Hierbij moesten Vera, Claudet en Britt veel werk verrichtten om de “0” aan onze kant te houden. Ook Tess moest een paar keer ingrijpen maar je kon zien dat het even lastig was allemaal. Helaas scoorden ze toen op dat moment ook de aansluitingstreffer en was het dus nog maar 1 doelpunt verschil. Gelukkig maakten we 1 minuut na deze treffer al de 1-3 waar Els een goede actie maakte en Lynn kon bedienen in de spits. Hierna bleven we ver vooruit voetballen. waar ons middenveld van 4 speelsters gezamenlijk te ver vooruit speelden waardoor Laura naast Lynn kwam te voetballen en Rosa en Els bijna als rechts- en linksbuiten speelden. Hierdoor lopen we elkaars ruimte dicht en zorgen ervoor dat de spreekwoordelijke “2e ballen” niet voor ons waren. Dus de wedstrijd golfde op en neer van kant naar kant. We konden iedere keer net goed ingrijpen en uiteindelijk was het Sara na wederom aangeven van Els die de 1-4 kon maken met een meedogenloos schot (lees rolballetje in de verre hoek) verraste ze de keepster en was de wedstrijd wel gespeeld. Een mooie leerzame wedstrijd was het hierom zeker. Nu zorgen dat we klaar zijn om komende zondag thuis om 12.00 uur aan te treden tegen Keijenburgse boys Vr1 voor de 1e competitiewedstrijd.