Vorige week tijdens de laatste week van juli 2023 hadden de 38 spelers van de selectie al twee hardloopsessies op de agenda staan, maar gisterenavond op dinsdag 1 augustus is daadwerkelijke de voorbereiding op het seizoen 2023-2024 voor het 1e en 2e elftal van v.v. Vorden gestart. Onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Klaas Vermeulen zullen er de komende weken naast de trainingen op het kunstgrasveld ook enkele oefenwedstrijden afgehandeld worden, namelijk een onderlinge wedstrijd op zondag 13 augustus en een toernooi in Hengelo (Gld) waarbij het 1e elftal tegen Keyenburgse Boys speelt op vrijdagavond 18 augustus en tegen PAX op zondagmiddag 20 augustus. Tenslotte staat er voor het 1e elftal nog een wedstrijd tegen Grol op het programma op zondag 27 augustus en oefent het 2e elftal tegen Sp. Lochem 2 (za) op donderdag 24 augustus.

De overige elftallen starten allemaal de komende twee weken op verschillende momenten met hun voorbereiding. Via de ‘veldbezettingsapp’ , waarin alle trainers zijn geregistreerd, is het eerste trainingsschema voor de maand augustus (voorbereiding) vermeld. Per elftal wordt er bepaald op welke datum er aangevangen wordt met de voorbereidingstrainingen en wordt het ook als zodanig gecommuniceerd met de spelers. In de komende 2 weken komt het seizoen dus stap-voor-stap op gang en zal vanaf maandag 21 augustus de gehele vereniging aan het trainen zijn voor de competitie 2023-2024 dat zal starten op zaterdag 2 en zondag 3 september.