Vanaf zaterdag 25 september zijn de kantines van sportverenigingen , omdat zij onder de horeca vallen, verplicht om de mensen te controleren op de aanwezigheid van een geldige QR-code. Deze nieuwe corona-maatregel geldt alleen voor het verblijf in de kantine. Maak je alleen gebruik van het Sportpark, blijf je buiten de kantine of haal je een  consumptie en eet of drinkt deze buiten op, dan wordt je niet gevraagd om de QR-code te laten scannen. Bij het verblijf van een geheel elftal in de kantine, na afloop van de wedstrijd, zullen wij aan de leider/trainer/begeleider van het elftal vragen om het elftal te controleren met een QR-scan. Ouders, supporters en spelers vanaf 14 jaar die de kantine bezoeken en daar ook tijdelijk verblijven door bij elkaar te zitten of te staan, zullen door een vrijwilliger van de club gevraagd worden om hun QR-code te laten scannen.

Het is na 1,5 jaar ‘Covid’ de volgende maatregel waarmee wij met z’n allen te maken hebben gekregen en natuurlijk ook dienen op te volgen. Wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk om de doelstelling van deze maatregel, het direct terug dringen van het virus, zo snel mogelijk te halen. Natuurlijk is een sportvereniging met vrijwilligers niet ingesteld en ingericht om een dergelijke maatregel direct foutloos en eenvoudig te laten invoeren. Wij hebben als bestuur echter de eerste afspraken en regelingen gemaakt en zullen samen met u ons best doen om deze zo goed mogelijk uit te voeren. Bezoekt u dus de kantine en besluit u om hier te verblijven en hier ook uw consumptie te nuttigen, dan zult u dus gevraagd worden om uw QR-code te laten scannen. Bezoekt u alleen het Sportpark, kijkt u alleen naar de wedstrijd, haalt u alleen een consumptie en nuttigt u deze buiten of gaat u onder de overkapping of op het terras zitten, dan wordt u niet gevraag om uw QR-code.

Bestuur v.v. Vorden