Op bezoek bij koploper Ruurlo was het vooral interessant om te kijken of we weerstand konden bieden. Ook nu wonnen we weer ruimschoots op de gemiddelde leeftijd, maar dat zegt niet altijd wat. Sterker nog, binnen 30 seconden kregen we dankzij geklungel achterin bij Ruurlo een kans om te scoren, maar de keeper reageerde alert. Hierna nam Ruurlo het voortouw, en wist het via veel lange ballen de mensen aan de zijkant te bereiken. We waren zeker niet de bovenliggende partij, maar ook wij kregen wel wat kansjes. Het was echter Ruurlo dat de score opende. De spits had al eerder een dot van een kans gemist, maar kon nu tot scoren komen omdat we 2 keer wat halfslachtig verdedigde. Richting de rust kwam het spel wat meer in evenwicht, en konden we de mensen op het middenveld wat beter bereiken. Hierdoor ontstonden er ook wat kansen, maar Sven en Niels wisten het net niet te vinden.  In de rust was er het besef dat er nog niets verloren was, en vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Ruurlo had wat gedwongen wissels door moeten voeren, en kon daardoor niet hetzelfde spel spelen als in de eerste helft. Nu hadden wij het optische voordeel, en had Jurjen pech dat een schot/voorzet van de lijn af werd getrapt door een back die zijn keeper net op tijd kwam helpen. De gelijkmaker hing in de lucht maar een foute beslissing van de scheids gooide roet in het eten. Eerst miste hij een handsbal waardoor Ruurlo in balbezit bleef. Een vergissinkje zoals je er duizend in een dozijn hebt, zo leek het. Echter de bal werd diep in onze 16 meter gespeeld en vervolgens volgde er een schwalbe van het ergste soort. Bas raakte zijn tegenstander absoluut niet, maar de bal ging wel op de stip. Zelfs onze grensrechter leek even boos te worden, maar schoot weer keurig in de plooi. Ook René besefte dat het toch niet zou helpen maar frustrerend was het wel. Peter zat in de goede hoek maar de pingel was net goed genoeg ingeschoten. Na deze treffer maakte Ruurlo de wedstrijd vakkundig dood, en zat een punt er niet meer in. De kinderopvang naast het veld kreeg steeds vaker een bezoekje van iemand die de bal daar uit de tuin kwam halen. De voorsprong voor de thuisploeg kwam niet meer in gevaar.  Ondanks een goede wedstrijd van Vorden, waar een punt wel het maximaal haalbare was, bleef er een vervelende smaak hangen. Zo zit het over een heel seizoen net zo vaak tegen als mee !!