De 2e ronde in de VoProVo-voetbalpool is van start gegaan. We kunnen nu echter al constateren dat er voorlopig geen weekwinnaar zal komen uit deze speelronde. In deze ronde moest namelijk ook Manchester City – Tottenham Hotspur voorspeld worden. Door het overlijden van de koningin in Engeland is daar al het voetbal uitgesteld..

De weekwinnaar zal dus pas bekend worden op het moment dat deze wedstrijd is gespeeld.

Neemt niet weg dat er nog genoeg andere wedstrijden waren om te voorspellen. Zo werd bijvoorbeeld Borussia Dortmund afgedroogd door RB Leipzig, wist Ajax met speels gemak te winnen van sc Heerenveen en won Excelsior in de laatste minuut van FC Emmen.

Van deze zaterdagwedstrijden wist Ronald de Beus de meeste goed te voorspellen. Zowel bij Sampdoria – AC Milan als Excelsior – FC Emmen pakte hij de volle buit van 10 punten en daarnaast wist hij in alle overige wedstrijden ook punten te pakken.

De voorsprong van Ronald is niet groot. Wim Enzerink heeft maar 2 punten achterstand dus een zondag achterover leunen zit er voor Ronald niet. Achter Ronald en Wim is er een klein gaatje naar de overige achtervolgers. Maar dat staat wel heel dicht bij elkaar. Luuk Smit, Lize Schoppers en Marc van der Linden completeren de top 5.

Maar de nummers 3 tot en met 10 schelen slechts 3 punten van elkaar. Vanavond komt de voorlopige eindstand zonder Machester City – Tottenham Hotspur.

Voor de complete tussenstand klik hier