Vorden 1 heeft zondagmiddag tegen Union met 5-1 verloren en heeft zodoende het openingsduel van het seizoen 2020-2021 niet in winst om kunnen zetten. Het is alweer vijf jaar geleden dat Vorden de openingswedstrijd in de 2e klas heeft gewonnen, toen het met 3-0 won van Babberich. De laatste 4 seizoenen is er telkens verloren in de openingsronde en ook gisteren in Malden werd het dus een verlieswedstrijd. Trainer Manfred Graven moest flink improviseren want zowel voor de wedstrijd (Nick Ziggers melde zich s’ochtends ziek) als tijdens de wedstrijd (Gijs van der Veen en Sven Mulder gingen er na respectievelijk 20 en 30 minuten geblesseerd af) werd hij gedwongen om de opstelling aan te passen. Uiteindelijk eindigde Vorden 1 de wedstrijd met 3 spelers uit de JO19-1 in het veld, waarvan de 18-jarige Werner Rondeel zijn debuut maakte in de hoofdmacht.

Als een wedstrijd wordt verloren met 5-1 dan denk je niet direct dat de keeper de uitblinker is en je hebt ook niet direct het idee dat er een goede wedstrijd is gespeeld door in dit geval Vorden 1. Maar toch zijn beide  toch het geval, want Robin Verstege keepte gisterenmiddag een uitstekende wedstrijd en was de beste man van het veld en ondanks de 5-1 nederlaag was er sprake van een redelijke tot goede wedstrijd van het 1e met zeker 7 á 8 uitgespeelde kansen. Het was alleen jammer dat de normaal zeer solide, degelijk en sterk opererende achterhoede een mindere dag had en daardoor tegenstander Union een aantal opgelegde kansen in de schoot kreeg geworpen. Zonder hierbij trouwens iets aan de kwaliteiten van dit rood-zwarte thuisteam af te doen, want het veldspel, de combinaties en snelheid van het spel was meer dan goed en bij vlagen lieten zij deze middag zien dat een plek in het linker-rijtje voor Union zeker tot de mogelijkheden behoort.

Vorden begon met de volgende basiself, omdat zij naast de geblesseerde Ate Barendsen, Luuk Smit en Dion Besselink, de zieke Nick Ziggers ook de geschorste Sam Abbink, Bas Abbink en Musa Dagdelen moesten missen : Robin Verstege – Bart Stokman, Bas Kortstee, Roy Böhmer, Niels Rondeel – Sven Mulder, Gijs van der Veen, Rik Schröer – Daan Horstman, Frank Hiddink, Kris Koning. Het was vanaf het begin van de wedstrijd een gelijkwaardige wedstrijd met van beide kanten goede aanvalsopzetten en verzorgd veldspel. Union kwam echter al binnen 20 minuten op een 2-0 voorsprong doordat er twee keer matig verdedigen van vorden-kant aan vooraf ging. Het 1e kwam keurig terug in de wedstrijd door een doelpunt van Rik Schröer (2-1) en in plaats van deze nog mogelijkheden in zich hebbende ruststand werd toch de kleedkamer opgezocht met een 3-1 achterstand omdat vlak voor rust Union opnieuw toesloeg.

In de eerste helft had trainer Manfred Graven al twee keer moeten wisselen, want in eerste instantie ging Gijs van der Veen na 20 minuten al geblesseerd het veld af en werd vervangen door de prima spelende Bart Jansen van de JO19-1. Na 30 minuten werd Sven Mulder (heeft altijd last van de hitte op kunstgras) gewisseld en moest 1e jaars JO19-1 speler Sander Visschers (17) het veld in en ook hij kan terug kijken op een zeer geslaagd optreden. Sander werd trouwens voorin gezet en Kris Koning ging een linie naar achteren om de positie van Sven Mulder over te nemen.

In de tweede helft kreeg Frank Hiddink een prachtige kans om de ‘anschlusstreffer’ te produceren, maar zijn lobje ging rakelings naast en over en in plaats van de 3-2 werd het in vijf minuten tijd 4-1 en 5-1. De wedstrijd was natuurlijk gespeeld, maar desondanks kregen beide clubs nog volop gelegenheid om te scoren, waarbij aangetekend dient te worden dat vooral Robin Verstege in deze fase van de wedstrijd zich ontpopte tot de uitblinker op het veld. Met grandioze reddingen hield hij zijn doel schoon en zorgde ervoor dat de ‘mindere dag’ bij Bart, Roy en Bas in onze achterhoede niet gekenmerkt werd door dubbele cijfers.

In het laatste kwartier kwam ook de derde JO19-1 speler in het veld en nadat Dion Besselink, Bart Jansen, Nick ZIggers, Sander Visschers van het oudste jeugdelftal bij v.v. Vorden hun debuut al hebben gemaakt, kan ook Werner Rondeel nu zijn ‘kruisje’ zetten. De broer van linksback Niels Rondeel (en oud A-speler Ingmar Rondeel) viel verdienstelijk in, maar kon geen verandering in de stand maar aanbrengen. Volgende week speelt Vorden 1 tegen koploper Eendracht uit Mook, dat met een spectaculaire 5-4 winst de competitie goed is begonnen.